Information från styrelsen jan 2021
Bengt Söderlind
Kära bridgevänner
God fortsättning på nya året. Vi hoppas alla att det här året kommer att bli avsevärt bättre än det gamla när vi hunnit få våra vaccinationer och smittspridningen dämpas. Vi ser alla fram emot att snarast möjligt återkomma till ”normala rutiner”.
Här kommer lite information från styrelsen:
Speluppehåll
Vi förlänger speluppehållet tills vidare, och återkommer med information så snart vi ser en möjlighet att starta upp spelet igen.
Lokalfrågor / Parkering
Vår hyresvärd Höganäshem har aviserat att man avser höja hyran relativt kraftigt när av talet löper ut (30/9 2022). Vi tittar på eventuella alternativ, men inser samtidigt att vår befintliga lokal är mycket ändamålsenlig. Har någon medlem något bra tips på en bra lokal till låg kostnad och med bra parkeringsmöjligheter så hör av er till undertecknad
Samtidigt har alla parkeringsplatserna inne på gården hyrts ut (250,-/månad och plats), och parkeringen på framsidan av huset är omvandlat till 2-timmarsparkering (dygnet om). Detta har vi tyvärr inte kunna påverka, och att från klubbens sida hyra platser för 3.000,-/år per st har inte varit möjligt. Höganäs kommun stramar överhuvudtaget åt parkeringssituationen i tätorten och kommer sannolikt att införa 2-timmersparkering med sk P-skiva på många platser. Det systemet råder fr på Lidl-parkeringen, så parkera helst inte där mer än 2 timmar, för då riskerar man p-böter. Fri parkering med ca 260 platser finns bakom gamla stationshuset – man kör ner och rundar Bruksskolans gymnastikhall på Centralgatan och sedan tillbaka upp mot vårdcentralen Delfinen. Det blir en promenad på lite drygt 300 meter från den parkeringen till klubblokalen. I bästa fall finns även parkeringsplatser på gatan norr om vår spellokal samt vid Jysk och Jem&Fix. (Kanske är en tidsfråga hur länge den möjligheten finns kvar). Var och en får reka och försöka hitta lösningar på detta. Samåkning i så stor omfattning som möjligt rekommenderas.
Städning
Städningen av spellokalen o fikarummet har fungerat på ett utmärkt sätt med hjälp av frivilliga insatser från ett antal tjänstvilliga medlemmar. Vårt avtal med städfirma som skött toalettstädningen har upphört. Har någon medlem tips på en bra och billig lösning av detta när vi kommer igång med spelet igen, så tar vi gärna emot sådana.
Sponsring
Vår ekonomi är än så länge bra, tack vare sparsamhet under många år. Detta är synnerligen tacksamt i nuläget. Vi undersöker möjligheten att hitta sponsorer, vilket inte är helt enkelt. Har du något tips/förslag på sponsorer så tar vi gärna emot det. Även frivilliga bidrag till klubbens plusgiro är ”tillåtet” (Pg 925410-3). Vi fick in 3.300,- från några medlemmar som bidrag till plexiglasskärmarna! Tack för de bidragen!
CityGross
Den enda sponsorn som vi har fn är Citygross, som ger 1% i bidrag till klubben för de kvitton som samlas in och redovisas. I dagarna lämnade vi in kvitton för 332.000,- till Citygross (insamlat under 2:a halvåret 2020) vilket ger oss 3.320,- i bidrag. Det är f.n. den enda intäkten vi har, samtidigt som hyra, försäkringspremie, bredbandsavgift mm tickar på. Tack alla som lämnat in kvittona till klubben!
Fortsätt att samla dina och familjens och grannarnas CityGross-kvitton och lämna dem till klubben. Nästa inlämning/redovisning till CityGross blir i juli-augusti, så förhoppningsvis har vi tillsammans då samlat ihop en massa kvitton.
Det var allt för nu – Var rädd om dig, och vi ser oerhört mycket fram emot att träffas igen och komma igång med såväl spel som kursverksamhet.
Varma bridgehälsningar
KULLABYGDENS BRIDGEKLUBB
Styrelsen/Bengt
