Slambricka

13 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars Jeppsson
Slambricka

Här har datorn hittat 12 spel igen med klöver som trumf och det tog mig 5 minuter att lista ut hur. Hur lång tid tar det för Leif-Åke, Claus, Torsten och alla andra?

Partävling hcp
Ystads BS, Sverige,
2020-10-05
9
E4
Ekn9653
EKD5
K10764
kn8732
D42
Dkn8
1095
K7
kn10432
E532
KD6
108
9876
2
Nord
Öst
Syd
Väst
Öst giv
N-S i zonen
Optimalt kontrakt
6x Ö -3     +500
N
NS
12
10
5
4
11
Ö
1
2
8
9
1
V
:
1
:
:
:
Leif-Åke Nilsson

Jag antar att utspelet är sp E och ny sp.Stick2 kl 5 av N Sen ruter Kn.Om öst täcker ruter K och ruter till mask därefter sakas Spader från S.Om inte Ö täcker ruter till Koch därefter kl till dam och Ruter E med spader sak.V får för kl 9 det är allt

Claus Clausen

Allt ? Då är ju straffen där

Leif-Åke Nilsson

Fel av mig E,K,D i kl Ru till hög stöld .Uttrumfning och in på hj E

Lars Jeppsson

Man har inte råd att stjäla någon ruter, för då är det bara 11 stick.

Leif-Åke Nilsson

Du har så rätt.Men om man stjäl andra stick med kl E och sedan spelar ru Kn .kan man ta ut höga kl och spela in sig på kl Kn och trumfa ut

Leif-Åke Nilsson

Vid närmare eftertanke tror jag att det går bra att stjäla en Ru högt.
E,K,D i kl därefter Ru till K , Ru till E och hög stöld.Uttrumfning med kast av Hj x från bordet.Sen är väl Bordet stort?

Lars Jeppsson

Jag fick hj2 ut till D och E. Man spelar sedan trumfesset och upptäcker trumfsitsen 4-0. För att klara 12 stick med aktuell kortsits så måste man spela ruterknekten mot kungen för få 6 stick i färgen utan stölder.

Lars-Erik Nilsson

Hej,

Är det inte så enkelt att man stjäl andra spadervändan med trumf dam, trumfar ut, tre ronder ruter med stöld för sista trumfen, och i på hjärter ess för att ta sina stöldresta ruter ?

Leif-Åke Nilsson

jo om man får spader ut.Men Jeppsson fick hjärter

Lars Jeppsson

När datorn gör Dubble-Dummy analysen så får man alltid det svåraste utspelet och i detta fallet är det hjärter.
Välkommen till frågespalten Lars-Erik och lycka till i Uppsala, för Ni tar väl Er dit!

Lars-Erik Nilsson

Tack, Hade nog inte läst alla kommentarerna, trodde det var 2 ronder spader ut. Hjärter ut löser man inte vid bordet skulle jag tro, men ruter kn i andra stick är den enda lösningen jag kan se med öppna kort. Jo vi gick vidare trots traktorförsäljaren var med… Smile

Claus Clausen

Grattis till den oväntade segern !!

Logga in för att kommentera