Forum » Inbjudningar till tävlingar, bridgeveckor och bridgeresor » SM Robot Individuell 2020 på Funbridge 16/3 - 2/4

SM Robot Individuell 2020 på Funbridge 16/3 - 2/4

1 inlägg / 0 nya
Björn Hjalmarsson
SM Robot Individuell 2020 på Funbridge 16/3 - 2/4

Så har det blivit dags för det tredje inofficiella SM Robot Individuell den 16/3 -2/4 på Funbridge. Det är fortfarande ett privat arrangemang. Att det spelas vid ungefär samma tidpunkt som SBF kör igång på Funbridge är en ren tillfällighet.
Denna gång spelas MP och IMP tävlingarna vid samma tillfälle. Dom är fortfarande gratis och endast öppna för svenska spelare. Det blir direktfinal denna gång, 3x 24 brickor. Tävlingarna är stratifierade i tre grupper A-C baserat på spelarnas resultat på Funbridge. Dom som placerar sig på plats 1-3 i varje grupp får pris. Mera information om priser och andra detaljer om tävlingen finns på denna länk: https://www.computerbridge.se/swedish-championship-robot-individual/
Där finns också ett allmänt dokument och regeldokumentet för nedladdning.

Jag har lagt upp informationsgrupper på Funbridge och vill ni att jag lägger in er så skicka ett meddelande till Gunnar60. Aktuell information kommer också att finnas på sidan ovan.

Min förhoppning är att SBF i framtiden kommer att arrangera SM. Det har många fördelar. Dom skulle då spelas under Förbundstävlingar eller den nya Special Tournament (kommer att användas för WOC tävlingarna) som ger bättre säkerhet, möjlighet att dela ut bronspoäng och eventuellt också silver eller guldpoäng (korrigering behövs troligen av nuvarande implementering), högre status och möjlighet till bättre priser. SBF har meddelat att det inte blir något i år, man vill först skaffa sig erfarenhet av spel på Funbridge och avvaktar, vilket verkar rimligt.

Vinnare 2019:

MP Cecilia Rimstedt Harplinge

IMP Klass A Jonathan Johansson Luleå
IMP Klass B Anders Carlsson Lessebo

Det blir blir bara en klass i år.

Väl mött den 16/3 på Funbridge!

/Björn Hjalmarsson Organisatör