Forum » Allmänna diskussioner » Mera Svenska matcher på Video - Juniorer

Mera Svenska matcher på Video - Juniorer

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Björn Hjalmarsson
Mera Svenska matcher på Video - Juniorer

Det fanns ytterligare matcher dom senaste åren som kan vara intressanta att visa.

Junior VM 2018 U26 Finalen Singapore - Sverige. Där alla vet att det blev Guld.
Junior VM 2018 U21 Finalen Polen - Sverige . Guld där också.

Inte dåligt av Martin att ta hem guld i två olika juniorklasser Smile

Video saknas för både matcherna. Inte lätt att söka i Traian Chiars arkiv. Det enda strukturen är att videona ligger sparade baserat på vilken kamera dom spelades in med. För övrigt är det en enda röra.

Jag har gjort en egen video av första matchen baserat på vad som visades på BBO. Det blev riktigt bra, inga tankepauser, det går undan, kommentarer finns med och den totala ställningen uppdateras. Tycker man det går för fort kan man sakta ner i spelaren… Det är ju lite av ett experiment. Vi får se om det finns intresse att titta på detta…

Det står två killar längst till höger på startbilden. Är dom reserver?

Återkommer med U21 senare.

Björn

Björn Hjalmarsson

Blev ett litet fel på startbilden, 64 brickor >> 84!

Björn Sörling

Björn Hjalmarsson skrev:

Nja, gissar på polacker med tanke på silvermedaljerna runt halsen Smile

Tom Gärds

Björn Hjalmarsson skrev:

Det är två spelare från Nederländerna, bronsmedaljörer. Tror att det är Mendes de Leon och Tijssen.

Björn Hjalmarsson

Så var det dags för den sista svenskvideon från mig denna gång, finalen i U21.
Det blev också en jämn historia och antar att det var en del nagelbitande här och där innan det vara färdigt. Det är så här bridge skall vara, jämt och ovisst in i det sista!
Segment fyra saknas. Den har tappats bort eller så visades den aldrig. Men det finns 70 brickor att titta på.
Imponerande med alla svenska medaljer dom senaste åren. Svensk bridge håller verkligen en hög klass!

Nog skrivet, här är videon:

Tycker ni att videon går för fort, så kan man sakta ner den i spelaren…

Björn

Björn Hjalmarsson

Jag missade visst 2016 U26 Brons mot Holland. Men denna blir den sista. Jag tar bara med öppna rummet. Slutna finns också, CR istället för OR.
Man spelade bara 56 brickor då.

Lars Nilsson
Bild för Lars Nilsson

Dessutom U21 EM Polen 2013 Guld, U21 VM Turkiet 2014 Guld, U21 EM Slovakien 2017 Guld, U26 EM Slovakien 2017 Guld och U26 EM Norge 2019 Guld. Nästa år spelas det uppskjutna VM i Italien, sista året för våra extremt framgångsrika U26 att försvara VM guldet i Kina 2018, och för våra också extremt framgångsrika U21 att göra detsamma. Dock, tyvärr, bakom dessa är det extremt glest förutom en handfull mycket duktiga U16 som alltid placerat sig bra (med 1 brons från Norge 2015 och många placeringar bland de 6 främsta). Hoppas dessa vill fortsätta…SBF har startat ett projekt SOS Junior under ledning av i den våras anställda Mats Engman, det finns mycket nu upplagt på nätet om de olika initiativen.

Björn Hjalmarsson

Imponerade resultat!

Jag gjorde en sökning på nämnda EM, men kunde tyvärr inte hitta något på BBO eller LiverBridge.net.

Vi får hoppas att eran satsning på J-bridge bär frukt…

Logga in för att kommentera