Forum » Allmänna diskussioner » Funbridge fel i protokoll?

Funbridge fel i protokoll?

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Brita Bergman
Funbridge fel i protokoll?

I förbundstävlingen den 6 mars ser protokollet ut som att en och samma spelare har fått 2 toppar på giv 19: en spelad som syd och en som nord. Är det nåt jag inte fattar eller är det fel?
Brita

Tomas Brenning

Hej Brita,

Funbridge skickar tävlingar till förbundet även på helgerna. Däremot rapporterar vi dem till förbundets hemsida endast vanliga vardagar, så tävlingarna 6-8 mars kommer att rapporteras på måndag morgon.

Jag spelade också tävlingen 6 mars, men min bricka 19 behöver inte vara samma som din bricka 19 eftersom man spelar 20 av 40 brickor. Det gör det omöjligt att felsöka problemet då jag vad jag vet inte kan se ditt privatprotokoll på Funbridge-hemsidan och se vad felet är.

Jag föreslår att du på måndag tittar på tävlingen på förbundets hemsida. Din Funbridge-bricka 19 kan ha vilket bricknummer som helst i ditt privatprotokoll på förbundets hemsida, men om du hittar brickan ifråga, och det är fel, är jag intresserade av att se det och felrapportera till Funbridge.

Bästa hälsningar
Tomas

Brita Bergman

Hej Tomas
Tack för snabbt och klargörande svar! Jag återkommer på måndag om jag ser några konstigheter.
Bästa hälsningar
Brita

Lars-Göran Larsson

En annan sak som möjligen kan förvilla eller utläsas fel (?) är … om en spelare får en delad topp spelad av syd tillsammans med en spelad av nord (roboten ”spelförare”), beskrivs det på två rader i protokollet på funbridge. Båda kan då t ex fått 98% (samma kontrakt, samma resultat, olika spelförare). Det är dock två olika bord / spelare som spelat (vilket bevisas av att resultatet inte var 100%).

Logga in för att kommentera