Forum » Allmänna diskussioner » 76:an i VM

76:an i VM

20 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Stefan Andersson
76:an i VM

Vad hände vid olika bord? Hur såg 76:an ut?
Hur bjöd tjejerna?

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist
Stefan Andersson

Tack Johan. Hur bjöd svenskorna till 7?

Joakim Nordlindh

Om du följer Johans länk och trycker på bricka 25 i Closed room så ser du budgivning och spel.

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Här är länken

https://www.bridgebase.com/tools/handviewer.html?bbo=y&linurl=https://www.bridgebase.com/tools/vugraph_linfetch.php?id=65849

Peter

Stefan Andersson

Tack Peter.

Stefan Andersson

Och Joakim.

Stefan Andersson

Idas pålägg till 7 är ibland det vackraste jag sett. Tala om att lita på partnern.

Stefan Andersson

Frågan är om inte Idas pålägg är årets bridgebud.

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

ED10765
Kkn97654
ED103
kn65
EK10962
25
Nord
Öst
Syd
Väst
Nord giv
Ö-V i zonen
Väst
Nord
Öst
Syd
Shi
Cecilia Rimstedt
Stansby
Ida Grönkvist
1
2
Dbl
3
6
Pass
7
Pass
Pass
Pass

Cillas hopp till 6 indikerade nog typ 6601 så då borde man kunna ställa eller så därav kom pålägget med 7 av Ida.
Som åskadare när man ser alla kort är det ju lätt men vid bordet i en viktig match där det är många Imp på spel är det mycket svårare.
Men hela laget har ju visat att de inte är några fegisar när det gäller slambudgivning Bigsmile .
Så jag hoppas på mycket slammar i finalen så kommer det lösa sig hoppas jag.
Stefan Andersson

I konkurrens med Cecilias bank av 3 ruter,

Stefan Andersson

I min värld visar Cecilia 76. Annars voidwood.
Gissar att Ida bjöd på det.

Johan Sylvan

Svårt att göra en voidwood i Kl dock, 5Kl är väl iallafall naturligt i denna sekvens? Och skulle 5Ru verkligen vara voidwood med Hj som trumf?
Ida har ju i.o.f.s indikerat Hj med dubbelt men Hj är väl knappast fastställd som trumf ännu. Låter mer som voidwood med Sp som trumf isåfall. Så 7600/6601/6610 är väl det troligaste. Med tanke på att vi har så mycket Hp och Fi ändå bjuder båda 2 är säkert renonsruter det absolut troligaste. Typ AKxxxx KJxxxx - x var väl också en möjlig hand, är ju spelbart mot Axxx i Hj slut i princip. Hursomhelst, 4-stöd, AD i trumf, 2 förstakontroller samt stickkälla i Kl borde väl räcka till 7Hj:-) Hade varit mycket svårare med egna 1-2 Ru i.st.f 3-korts…
så årets bridgebud är väl att ta i lite, det som imponerar mest på mig är väl snarare att man vågar ta beslutet som ju inte är så lyckat mot 6610…(någon gång kanske Fi litar på oss och spelar ut något annat än Ru den gången P har singelRu, t.ex trumf ut med fet Sp bakom Öh men det ger nog bara någon enstaka % extra.)

Johan Sylvan

Cillas bank på 3Ru missade jag tyvärr, hur såg den brickan ut?

Johan Sylvan

Ser nu att Fi var i minus-zon, ökar väl ytterligare chansen att de har 6-4 i Ru. Som sagt, bra omdöme att lägga på till 7Hjoch lite turligt att man hade 3Ru i.st.f 1-2

Johan Sylvan

Fick just 3RuX-brickan. Cilla hade tydligen Qxx Kxxxx 109xx x efter (p)p
(1Ru)1NT(p)2Ru(X)p(p)2Hj(p)3Kl(3Ru)? dubblade hon vaket. Inte så konstigt men hon visste ju att Fi hade högst 7Ru och 20 Hp tillsammans förutsatt att Ida hade ett någorlunda normalt NT-inkliv. Tror dock inte så många hade vågat dubbla, Idas 3Kl på 2Hj antydde ju att hon kunde ha en ”comic” NT typ Kx i Ru och AKQxxxx i Kl slut ungefär. Hursomhelst mycket vacker dubbling, gav 3zonbet för 800!

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

En mycket vacker och vaken budgivning till 7hj presterade Cilla och Ida.
Jag såg att många andra öppnade med 1hj vilket troligen gjort det enklare, hade även valt det själv också, vad det nu är värt.

Joakim Nordlindh

Meckwell bjöd typ 1hj 2NT 4ru 7hj

Lars Nilsson
Bild för Lars Nilsson

Egentligen var det väl Cillas 6hj som är vackrast, ger ju Ida ingen möjlighet att passa. De är grymma!

Peter Swensson

Lars Nilsson skrev:

Egentligen var det väl Cillas 6hj som är vackrast, ger ju Ida ingen möjlighet att passa. De är grymma!

Jag förstår inte Cillas budgivning, men älskar utfallet. Ser det som ett bevis på att inte platsar i damlaget … ens om jag skulle välja en hormonbehandling.

Logga in för att kommentera