Forum » Allmänna diskussioner » NM Öppna laget

NM Öppna laget

35 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Lars-Göran Larsson

Jag kan förklara matematiken oavsett hjärter nio. Om, men bara om, man ”tvingas” till hjärtermask är det i trick 3. Kl ess, ru ess (hj sak), hj dam … approx 50%. Så senast i fjärde stick är spelföraren inne på handen och kan trumfa ut.
Detta är naturligtvis inget argument från mig ang domslutet.
Det är tydligt att vi är många spelare som vill förstå reglerna kring claim, ref tråd under Tävlingsledare och domslut.

Sidor

Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt

Jag hade inte några alternativa spel innan masken utan isolerat från stick 2 i mina tanka.
Så det gäller bara en (1) mask, om det finns trumf ute, ska du upprepa masken finns ju möjligheten till 5-1= stöld, och behöver du göra det en gång till så ta med 4-2 i beräkningen då.
Beräkna hellre % för Kxx före, som var min mer eller mindre retoriska fråga.

Sidor

Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt

Lars Andersson skrev:

Arne Jordestedt skrev:

På Facebook svarade Jacob Duschek en av tävlingsledarna på aktuellt domslut:

Vi accepterede 7sp. Spilfører claimede uden spilleplan, og modstanderne tilkaldte TL. Herefter sagde spilfører, at han ville spille klE, klK, ruE og klD. Det er jo ingen 100%-plan, så spilførers oprindelige tanke har sandsynligvis været at trække trumf. …

Det är för mig uppenbart att spelföraren, när han la korten på bordet, avsåg att dra ut trumfen då han inte insåg att hans ingång till bordet var borta.

Lars det var ju tråkigt om ni blev feldömda, om det nu det var så att de dömt fel.

Sidor

Lars Andersson

Arne Jordestedt skrev:

Lars Andersson skrev:

Arne Jordestedt skrev:

På Facebook svarade Jacob Duschek en av tävlingsledarna på aktuellt domslut:

Vi accepterede 7sp. Spilfører claimede uden spilleplan, og modstanderne tilkaldte TL. Herefter sagde spilfører, at han ville spille klE, klK, ruE og klD. Det er jo ingen 100%-plan, så spilførers oprindelige tanke har sandsynligvis været at trække trumf. …

Det är för mig uppenbart att spelföraren, när han la korten på bordet, avsåg att dra ut trumfen då han inte insåg att hans ingång till bordet var borta.

Lars det var ju tråkigt om ni blev feldömda, om det nu det var så att de dömt fel.

Jag har inte sagt att det var tråkigt. Vi i laget bestämde oss att inte överklaga domslutet.

Jag kan däremot tycka det är tråkigt att citera något ur sitt sammanhang.

Sidor

Logga in för att kommentera