Hittar inga resultat
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Från denna sida finns länkar till löpande resultat i alla festivalens tävlingar: Festivalen
Specifikt till Chairman’s Cup: CC
Webbplatsen kan inte nås
magictd.com tog för lång tid på sig att svara.
Testa att
kontrollera anslutningen
kontrollera proxyn och brandväggen
köra nätverksdiagnostik för Windows
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Om man har en Iphone/I-pad eller annan enhet med amerikansk inblandning, t.ex. apple I-cloud inkopplat, har man troligen ett problem som måste lösas, individuellt och manuellt. Testa en annan enhet eller gå till sidan https://www.whatsmyip.org/
Ta en skärmdump/bild på IP-adressen och skicka den till mig på carina@svenskbridge.se eller till telefon 0709642965 så försöker vi lösa det.
Kommer in på löpande resultat från samtliga tävlingar, men går inte att komma in på Chairmans på ngn av mina telefoner eller datorer
Ja, problemet har inte med svenskbridge.se att göra så det är bara på Chairman’s Cup löpande scorer det bör vara ett problem.
Hej Carina
Får du själv upp resultaten från din dator?
Prova själv. Kl är 21.00 och inte ett resultat från CC än.
Funkar inte på någon enhet oavsett fabrikat eller operativsystem. Hur kan man köra otestade lösningar för en tävling av denna dignitet??
Testat på IPad, Huawei telefon och stationär dator med Win 10. Funkar ingenstans. Inte problem med resultat från andra tävlingar.
Gör som Carina skriver här ovan.
Det hjälpte mig.
Löpande resultat fungerar, men inte för alla.
Vissa IP-adresser är blockerade och lösningen är den jag skrivit ovan. Det går inte att göra en allmän lösning utan den är individuell och manuell.
Nu är vi några personer som för diskussion om lösning här. Där ute finns 1000-tals personer som inte kommer åt resultaten från CC. Självklart måste det finnas generella lösningar. Alla bridgeveckor klarar av att rapportera resultat som alla kommer åt. Likaså resten av bridgeveckan. Vad IP-adresser har med detta att göra begriper jag inte. Öppen info som inte skall begränsas. Det är själva lösningen som är kass. Lös det.
Du har helt rätt i din kritik, men det är inte fullt så enkelt att lösa det som du försöker få det att framstå.
Problemet är inte att resultatgivningen är otestad, snarare tvärtom, utan att SWAN running scores, efter 18 år utan problem, har sprungit in i ett otal sökmotorer, robotar, AI-agenter, och allmänna troll, som under några år har gjort sitt bästa för att sänka servern, och som sedan april i år tyvärr har lyckats.
Sedan april har jag försökt att stoppa dem med enkla metoder, men endast med blandad framgång, främst pga av min egen inkompetens på området.
Det finns sofistikerade metoder för att kontrollera skadlig trafik som denna. Tyvärr har jag varken haft tid, energi eller kompetens att lösa det på rätt sätt. Därför har jag istället ägnat tio minuter med morgonkaffet till att kolla varför Google, Microsoft, Amazon, Alibaba, Claude, Apple, osv osv terroriserar min server, och sedan manuellt blockerat dem en och en.
Nu nöjer sig ytterst få robotar med att bli blockerade, utan använder nya adresser för att söka information och därför sänka servern med regelbundna intervall, och så fortsatte dansen med att blockera större och större adressintervall.
Långa stunder blev det tyvärr lite av racial profiling då Kina, Saudiarabien, Ryssland, Kazakhstan, Colombia, Nordkorea, och stora delar av Afrika blockerades, men det hjälpte endast periodvis innan jag förlorade även de krigen.
Riktigt stor framgång nådde jag inte förrän jag stängde av USA, då angreppen kom ned till en acceptabel nivå, men det är förstås inte någon speciellt bra lösning i det lång loppet. Bland annat gjorde detta att många iPhones stängdes av på grund av Apples interna teknik för internettrafik, men just det löstes tidigare under dagen, i alla fall för några.
Som sagt, jag har inte lyckats att lösa det på rätt sätt. Under normal drift ska Sverige och stora delar av Europa inte vara blockerade, men det finns absolut inga garantier för det. Till exempel var Scandic Grand blockerat i början av veckan, då deras trafik gick genom någon adress som hamnat i min lista över blockerade internetadresser.
Låt mig upprepa. Min inkompetens på området bär största delen av skulden, så kritik biter inte, då jag naturligtvis håller med dig. Jag har skrivit denna berättelse för att beskriva att jag har gjort en hel del för att lösa problemet, men absolut inte allt man borde ha gjort, men jag har helt enkelt varit tvungen att nöja mig utan att vara nöjd.
Under brinnande bridgefestival kommer jag inte att bry mig om vad internet tycker då det är viktigare att sköta festivalen på plats. Antingen följer du Carinas rekommendation, och då låser jag upp för dig och andra frivilliga efterhand, eller så väljer du att inte se några resultat alls, om du inte löser frågan själv via annan internettjänst eller VPN-tunnlar eller andra fancy-lösningar som jag inte heller har någon vidare erfarenhet av heller. Beklagar, men det är det bästa jag kan göra just nu.
Bästa hälsningar
/Tomas
Märkligt , jag har inga problem att komma in på running scores , med min stationära dator.
Frågade AI, när jag stängt wifi o använder mobildata funkar det.
Hjälper bara device typ mobiltelefon. Inte paddor som går via Wifi.
Testade wifi på mobilen o Bluetooth till paddan.Funkar också.
Hittar inte värkar som länken tillresultaten ej funkar !!!
Kan du precisera vad som inte funkar? Själv går jag till:
SBF -> resultat (dvs bridgefestivalrutans resultat på framsidan) -> Lagtävling Chairman’s Cup -> CC Final segment 3-4 -> Visa resultat
Då landar jag på: CC resultat på Swan
Notera dock vad Brenning skriver ovan. Han har blockat massvis med IP-adresser från obskyra platser, och det är inte omöjligt att nätet är grovmaskigt så att några av oss ”vanliga dödliga” också blivit blockade på kuppen.
Denna sida berättar för dig vilken s.k. IP-adress du har:
https://www.whatsmyip.org/
Om du skickar den till mig låser jag upp sidan så att du kan se resultaten.
tomas@brenning.se
Det vill sig F inte !