Imorgon klockan 10.00 drar äntligen spelet igång. Sverige har lag i fyra klasser U16, U21, U26 och U26W. hela truppen är riktigt taggad.
Resan hit började dock sådär. Många brukar klaga på SJ men idag var det Tåg i Bergslagen som stod för dramat. När tåget från Ludvika inte gick fick bridgespelande privatchaufförer rycka ut med kort varsel och köra gänget till Borlänge. Tur att bridgefamiljen alltid ställer upp.
Jag och Sara som redan var på plats i Riga hade lite andra utmaningar framför oss. att checka in hela den svenska truppen på 25 personer i vårt boende på universitetsområdet bara några minuters promenad från spellokalen. Vi möttes av ett system som kändes hämtat direkt från 80 talet. Varje person skulle fylla i och skriva under ett formulär med passnummer, giltighetstid, adress och en rad andra uppgifter. Därefter skulle personalen manuellt registrera allt innan nyckeln kunde lämnas ut. Tänk er själva när runt 80 personer ska checkas in på det sättet. Lösningen blev att vi samlade in all information via WhatsApp i förväg. Efter ungefär sju timmar var samtliga svenskar äntligen incheckade. Det kändes nästan som en seger i sig.
Nästa stopp var registreringen hos EBL. Där visade det sig att fem formulär inte var godkända Parental Consent Form och Commitment Form hade krånglat. Efter ett femtontal samtal med vårdnadshavare lyckades vi till slut reda ut allt och kunde hämta ut ryggsäckar och badges till samtliga spelare. Den största utmaningen blev nog faktiskt att bära alla ryggsäckar fyllda med bland annat tröja, vattenflaska och annat smått och gott. Det blev dagens träningspass.
Sedan väntade captains meeting. En nyhet inför årets mästerskap är att all nikotinanvändning under spel är förbjuden. Det innebär att även snus är helt otillåtet under pågående match. Vissa av våra kommer få det kämpigt.
Precis lagom till invigningen anslöt resten av den svenska truppen. Ceremonin blev ganska lång, bland annat eftersom medaljerna från online EM i U16, U21, U26 och U31 delades ut.
Det största kaoset uppstod dock efteråt. Ett bord med snittar skulle räcka till deltagare från 76 lag och alla gick naturligtvis dit samtidigt från alla håll. Där finns nog en liten förbättringspotential till nästa år eller nästa tillfälle.
Kvällen avslutades med en gemensam promenad till köpcentrumet för middag. Alla fick välja vad de var sugna på så truppen spreds ut på olika restauranger. Därefter höll Peter och Sara ett informationsmöte med ungdomarna medan jag och Fredrik gjorde det kanske viktigaste uppdraget för dagen: att storhandla frukost till våra fem lägenheter.
Sedan avslutades kvällen med lagmöten i respektive klass.
Nu hoppas vi få några timmars sömn innan allvaret börjar. Imorgon klockan 10.00 är det dags håll gärna tummarna för våra juniorer.

Sidor
Sverige U26 visas på BBO idag kl 14 svensk tid (15 i Riga). Motståndare där är Bulgarien.
Sidor
Nu är JEM igång och givetvis fick ”ringen” göra premiär i mästerskapet
Morgonen flöt på över förväntan. Ingen behövde väckas, Harry har fått sitt kaffe och ingen har fått varm choklad. Alla verkar ändå vara vid gott humör.
Sara har redan avvikit på dagens första uppdrag och begett sig till Rimi för att handla lunch. Just nu är logistiken kring maten en av våra största utmaningar. Vi ska ordna frukost, lunch och middag till hela truppen varje dag och alternativet i spellokalen har vi valt att helt dissa. Dessutom finns det en matbudget att hålla men än så länge ser det ut som att vi ska klara den (så Suz slipper få gråa hår). vi börjar bli riktiga experter på att jämföra kilopriser, inköp på kort datum och hitta varor på erbjudanden.
Fredrik som visade prov på betydligt mer morgonpigghet än övriga ledarstaben och hann med en joggingtur innan frukost sitter nu och går igenom våra motståndares deklarationer. Förhoppningsvis hittar han något som kan ge oss några extra imp under dagen.
Vi hade också fem svenska supportrar på plats under gårdagen utöver spelare och ledare. En har nu rest hem men om några dagar ansluter en ny så den svenska hejarklacken håller ungefär samma storlek (dock har vi en bit kvar till Norge). Det är alltid roligt med extra stöd från läktaren.
Det finns faktiskt ytterligare en svensk i mästerskapet. Jakob Johansson spelar den här veckan för Belgien.
Jakob

Sidor
U26 fick en tuff start mot ett stabilt och välspelande Finland. Med en riktigt stark avslutning gjorde att Sverige kunde vinna med 14,42.
En av de större vinstbrickorna för Finland som enda par bjöd en slam. För att straffa kontraktet krävdes ruterutspel från AQJ vilket man inte kunde hitta och 11 imp ut.
U21 ställdes mot regerande juniorvärldsmästarna Estland. Elias och Per som gör EM debut gjorde en riktigt fin insats. Filip och Matteo fick också bra tryck och seger med 18,87 var betydligt mer än vad vi kunna hoppats på.
U26W fick tyvärr se sig besegrade med 9 IMP. Största svingbrickan kom när Sara Boo skulle gissa var klöver ess satt. Tyvärr valde hon fel och 14 IMP ut.
U16 mötte en av förhandsfavoriterna Holland. Gillis och Edde stod för två riktiga fullträffar med 870 in och 1100 in och Sverige vann matchen med 2 imp.
Nu pågår match 2 i alla klasser och då har samtliga spelare fått speltid. Felicia som är uppvuxen med straffdubblingar kikade in i: AJ, Qxxx, Axxx, Kxx. Vänstern öppnade med 1kl och högern sa 1sp som Felicia dubblade. 1NT till vänster följdes av två pass. Felicia slog på en till dubbling till (!) och Vincent passade ner. 800 in.
Sidor
Match 2 i U26 har vi en bricka där vi väntar på ett domslut.

Motståndaren hade handen ovan med alla i zon. Hen öppnade med 1 kl, pass av vänstern, 1hj av partnern och dubbelt av högern. Nu bjöd man RD som visade 3 stöd. Vänstern sa 1 sp följt av pass, pass. Vad bjuder du? Nu var problemet att det var en väldigt lång tankepaus på andra sidan så man valde 2kl. Nu kunde partnern trycka på mot 3NT som inte gick att rubba.
Sidor
Intressant men pass på 1 spader är (som jag ser det) inget alternativ. återstår 2 hj ( inget vidare bud när man lovat 3 redan). Så i mitt tycke ( kan mycket väl ha fel) är 2 kl i princip självklart Definitivt om 1 kl inte lovar mer än 3 ( eller t om 4)
Så tyvärr om jag varit i en jury skulle jag ha godkänt 2 kl. Rätta mig gärna om jag tänker fel
LYCKA TILL alla lagen
Sidor
Håller med till 100%, Svante. No-brainer att bjuda. Skönt att dina takter sitter i trots 20+ års paus i bridgen.
Sidor
I U16 är i stort sett bara de stora bridgenationerna med. Det kan bero på mindre god ekonomi i en del förbund, men en annan anledning är säkert också att det är svårt att hinna utveckla ett helt lag innan det år spelarna fyller 16. Jag har arbetat med våra fem spelare i U16 det senaste året och det kräver tålamod och förståelse för att det tar tid att bli duktig i bridge. Nu har vi ett härligt gäng på tre killar och två tjejer på plats här i Riga. Det är Stina från Sölvesborg, Edde och Gillis från Kalmar samt daladubblarna Felicia och Vincent från Ludvika respektive Karlbo.
Hårda bandage för de våra med andra ord, men oavgjort mot Nederländerna och England idag var en bra start. I morgon bitti sätts de våra på ordentligt prov då Polen står på menyn. Polackerna har en bred juniorverksamhet och vinner ofta i juniorsammanhang.
Att det är svårt för färska spelare att ha koll på alla lägen fick vi se prov på i matchen mot Nederländerna.
Vid det ena bordet bjöd sig Nederländerna till utgång i ruter:
Ö-V i zonen
Väst försökte bjuda konstruktivt men efter Felicias 3♠ fick det bli ett hopp till 5♦. Efter spaderess ut blev det ett övertrick och -620 till Nederländerna.
Vid det andra bordet hände det betydligt mer:
Efter Nords påpassliga 6♦ hittades slutligen den bästa gemensamma trumfen, men även om operationen lyckades dog patienten.
Gillis inledde med två lågfärgsess och spelade sedan en klöver. När spelföraren inte ville offra någon spaderhonnör, kunde Edde stjäla över. Två hjärter- och ett trumfstick därtill betydde fem straff och 1100 in för 10 imp.
Sverige vann matchen med 2 imp.
Sidor
Sverige-Israel U26 på BBO kl 11.10 fredag förmiddag (kl 12.10 i Riga).
Sidor
Aha, så du har de facto varit både coach och lagkapten för de yngsta?
Mycket jobb, men säkert kul också… Och nu kan du börja samla in frukterna…
Jag undrar, hur gör du med 5 spelare i laget?? Är de så pass inspelade med varandra att de kan spela varvet runt med varandra, á la Paul Jones??
Samma system för allihopa eller har de lite specialiteter??
Sidor
Jag tycker att det viktigaste är att alla 5 får vara med och spela samt dela upplevelsen med varandra och de mer rutinerade juniorerna.
Den absolut bästa reklam vi kan göra för bridgen till yngre juniorer är den reklam vi får när juniorerna kommer tillbaka till skolan och berättar för sina vänner att de fått resa till Riga och representera Sverige i ett Europamästerskap i ett kortspel som heter Bridge!
Jag vill ge en STOR eloge till paret Asplund och Peter Ventura och alla andra ”vuxna” som kämpar på för våra juniorer.
Ni är eldsjälar och det är eldsjälar som krävs!
Lycka till i EM
/Mikael Westerlund
Sidor
Tanken var att det skulle komma ett kvällsinlägg redan igår. När jag satte mig i sängen vid 21 tiden tänkte jag bara vila ögonen i fem minuter innan jag började skriva. Det blev en något längre vila än planerat kan man säga.
I både U21 och U26 känns det just nu (i fotbollstider) lite som stolpe, stolpe ut.
U21 satt emot en storslam i spader där de satt med KT9xx mot AQ. Först skulle spaderfärgen lösa sig och när den gjorde det återstod bara att skvisa syd för det trettonde sticket. Bra spelat av moståndaren. I U26 bjöd vi en slam som hängde på två saker, att klöver ess sitter rätt eller att motståndarna spelade ut fel. Tyvärr satt klöver ess fel (nu igen) och inget felutspel. Brudarna har fått upp farten och körde över en av favoriterna Estland med 55-2.
Kvällens middag intogs på en restaurang i gamla stan som vi tycker passar bra för juniorerna. Deras konceptet är: en jättestor buffe där man betalar för det man lägger på tallriken. Det uppskattades av både hungriga juniorer och ledare med någorlunda koll på budgeten. Vi tog taxi dit men hem blev det en promenad på ungefär 45 minuter. Efter maten delade grupperna upp sig lite. Några passade på att strosa i gamla stan medan andra tyckte att ett dopp vid stranden lät betydligt mer lockande. Några spelade mera bridge.
Kul att så många hejar, följer tråden och dessutom kommenterar.
Sidor
Så klok o positiv du är!!!
Har haft nöjet att samarbeta med Sara, Karl o Peter under våra riksläger och de är alla tre superbra med våra juniorer 🥰
/Karin Olsson Svedlund
Sidor
Peter och Sara i player lounge redo för dagens spel. Karl är på apoteket, inte för att någon är sjuk, men det gäller att vara väl förberedd.
Idag har U26 och U21 fyra matcher medan U26 W och U16 spelar tre.
Håll tummarna!
Sidor
Till Stefan Z (och andra som undrar) hur det går med fem spelare i U16-laget, om alla spelar med alla eller hur vi lagt upp det.
Det hade varit önskvärt med sex spelare i laget så att vi skulle kunna ha tre fasta par, men jag tror att jag hittat en fungerande modell för denna femma. Jag har valt att ha två ”fasta par” och en roterande spelare. Det betyder att fyra spelare i stort spelar med samma partner och i någon enstaka match med den roterande.
Ena paret är Edde och Gillis som bor hyfsat nära varandra (Kalmar respektive Färjestaden på Öland). Sen har vi tjejkompisarna Felicia och Stina som det andra paret. Vincent som roterar har fått vaccinera sig mot alla konventioner olika partners kan tänkas vilja spela med, så han är immun oavsett om de vill spela med Gerber, Voidwood, Leaping Michaels, XYZ etc.
Sidor
Nu fick vi veta hur U16 är upplagd. Tack!
Men så inser jag att G26 är också de 5 spelare.
Hur är tjejlaget organiserad? Paul Jones? Andra lösningar?
Hoppas någon som vet svarar.
Sidor
Under gårdagen kom en representant från EBL till oss ledare och meddelade att ett formulär enligt deras uppgifter inte hade skickats in. Om så var fallet skulle den aktuella spelaren inte få delta i tävlingen.Vi förklarade att formuläret hade skickats in vid flera tillfällen och visade skärmdumpar där den digitala signaturen tydligt framgick. Efter att ha tagit del av detta bad representanten om ursäkt och förklarade att det fanns problem i EBLs system, stora problem.
Idag fick jag ett sms från Ida Grönkvist som troligen befinner sig på andra sidan Atlanten, ett SMS att EBL sökte kontakt med oss. Det kändes något märkligt att man valde den vägen i stället för att kontakta oss direkt på plats. Vi sitter ungefär 35 meter ifrån varandra.
Jag och Peter gick därför till EBLs kontor och bad att få tala med Maurizio. När han kom uttryckte han att vi borde ha skickat epost om vi ville komma i kontakt med honom för det är enbart så vi kommunicerar. Bemötandet upplevdes inte som särskilt konstruktivt.
Vi frågade vad anledningen var till att EBL sökte oss. Det visade sig att de ville diskutera en aktivitet för U16 spelarna efter att deras tävling avslutats. Enligt Maurizio hade en epost skickats till de deltagande länderna med frågor om detta. Vi förklarade att vi inte har mottagit någon epost och efter kontakt med andra länder framkom att inte heller de hade fått någon information. Det förklarar sannolikt varför inga svar hade inkommit, ingen hade fått något mail.
Maurizio föreslog därefter att Sverige skulle samla de övriga länderna till ett möte för att besluta om aktivitet. Vi framhöll att detta är en fråga som bör organiseras av arrangören.
Vi tog även upp frågan om den dagliga bulletinen. Svaret var att den fanns publicerad på nätet och hanterades av bulletinredaktionen. Vi påpekade att någon bulletin inte fanns tillgänglig vilket också visade sig stämma. Bulletiner har producerats men de hade ännu inte publicerats.
En liknande situation uppstod inför tävlingen när Estland efterfrågade Supplementary Conditions of Contest under captains meeting. Dokumentet gick inte att hitta eftersom det inte hade publicerats. Först precis innan tävlingen startade skickades det ut via epost.
Det finns flera områden där EBLs arrangemang kan utvecklas/förbaäätras. Det gäller bland annat kommunikation, publicering av information, systemstöd och administrativa rutiner. Vi kommer att sammanställa våra synpunkter och lämna återkoppling efter mästerskapets slut.
Jag har också nyss pratat med Mark (huvudtävlingsledaren) angående domslutet. Han meddelade att man anser att pass är ett tänkbart alternativ i den aktuella situationen och att brickan därför kommer att korrigeras. Däremot har man ännu inte beslutat vilken justering som ska göras.
Sidor
Harry behöver kaffe för att vakna. Här tillsammans med Ivar. Båda från Stockholm

Ludvika killarna Filip och Per

Sara Boo

Edde från Kalmar och Vincent Karlbo (Avesta, Dalarna)

Peter (Bridgeförlagets VD, redaktör för svensk BRIDGE, kapten för U16. Från Karlbo Dalarna)

Felicia till vänster (Ludvika), Stina till höger (Sölvesborg)

Markus (från Stockholm. Mamma heter Kathtrine och pappa Peter som ni säkert känner igen namnen på)

Erik (från Stockholm)

Sidor
I ljuset av att Marc (med c, om det är van Beijsterveldt vi talar om) är synnerligen kompetent på domslut undrar jag ändå hur TL har tänkt.
I min värld är RD som visar 3-stöd krav till 2hö, oavsett hur långa tankepauser som har förekommit. Man har ju ändå sju trumf tillsammans, och fi har stannat på 1-läget. Pass kan inte vara vinnande bridge.
Nu vet jag att jag talar emot Sverige, så jag förstår om du inte vill ta mina funderingar till Marc, men om jag vore kapten för det andra laget skulle jag nog protestera tills jag blev blå.
Sidor
Det stämmer att det är Marc (inte Mark ber om ursäkt).
Man har gjort flera ”Polls” med spelare i samma ålder och ungefär samma spelarnivå. Baserat på svaren har man kommit fram till detta beslut. Flera TL har varit inblandade.
Motståndarlaget har möjlighet att begära en så kallad review.
Vill bara förtydliga att Sverige ropade när det var en tankepaus och vi vill såklart bevaka vårat intresse.
Sidor
Ja, vad svenska erfarna spelare anser är faktiskt irrelevant (i min värld är inte heller pass ett alternativ, att sälja ut till 1♠ kommer inte att vinna några IMP)
Det innebär väl egentligen bara att formalian kontrolleras, inte att man överklagar själva domslutet. En ändring av domslutet kan bara ske om det framkommit tidigare okända uppgifter eller om TL anses agerat felaktigt, inte som en ny bedömning.
Spelar ni med paddor? Då loggas tiderna för budgivningen och man kan se om det varit ett BIT (break in tempo). Det räcker väl f.ö. att vara överens på andra sidan skärmen att det faktiskt var ett BIT. TL behöver inte tillkallas förrän efter brickan om man är överens om detta.
Sidor
Nja, rent formellt skall TL tillkallas innan skärmen öppnas.
Sidor
Då har jag lärt mig ngt nytt idag, dvs att det är olika för spel med eller utan skärmar. Eller om det är olika regler internationellt jmf med SE.
Sidor
Tankvärt. Då är det bara att backa från de tidigare så självsäkra uttalandena
Sidor
Till Stefan Z och övriga som undrat över U26W
Vi har ett fast par som spelar ett gemensamt system medan de övriga tre spelarna roterar och spelar ett annat gemensamt system. Dessutom finns ett gemensamt lagsystem för alla fem att falla tillbaka på om vi behöver göra förändringar under tävlingen.
Efter dagens spel gick U26W och U16 tillsammans till en restaurang cirka 20 minuter från spellokalen. Båda lagen hade tre matcher och var klara tidigare.
U26 och U21 hade fyra matcher och fick därför äta middag lite senare. Vi valde samma restaurang men där blev väntan på maten ovanligt lång, nästan exakt 54 minuter. Det gjorde att det blev ganska sent innan vi var tillbaka. Dock var maten väldigt bra och prisvärd så våran budget ansvarige (Fredrik) kan sova lugnt inatt (han är dessutom utbildad ekonom)
Nu återstå att få våra yngsta spelare att inse att sömn också är viktigt för att prestera bra. För att gå och lägga sig vill de verkligen inte (om de får bestämma själv vilket de inte får i just den här frågan).
Sidor
Sverige U21 möter Norge U21 på BBO idag kl 14 (kl 15 i Riga). Inför dagens spel ligger Norge fyra och Sverige femma i U21-klassen.
Sidor
Morgonen bjöd på en liten nyhet. För första gången under mästerskapet behövde vi faktiskt väcka en av våra juniorer. En stund såg det ut som att det skulle bli stressigt inför första matchen men med lite fart (jag har aldrig sett så mycket fart på Sara) löste sig allt och spelaren hann i tid till spelstart.
Innan Junior EM avgjordes EM för Open, Mixed, Senior och Women. På en av brickorna svarade Ida för en riktigt elegant spelföring.

Ida satt i grön zon och öppnade med 2klöver. Partnern svarade 2ruter varpå högern klev in med 2 spader i zon. Budgivningen slutade med att Ida blev spelförare i 4 spader
Utspel spader 7 (10-12). Ida vann på handen och tog därefter ut hjA och hjK. Högern följde med hj9 och sedan hjD. Ida spelade spader. Högern vann sticket och fortsatte med ytterligare en spader, som Ida stal. Vänster motståndare bekände då med en låg ruter.

Nu följde ruter A där högern följde med ruter 10. Ida spelade nu kl dam som högern vann och fortsatte med klöver. Ida tog ut två klöverstick och kunde sedan spela in vänstern på hjärter. Denne hade då endast ruter kvar och var inpetad. 420 och 10 IMP
Hela given:
På denna giv i U16 fick Stina och Felicia en julklapp.

Stina på Öst öppnade med 2 klöver. Syd dubblade som klöver men Nord trodde dubbelt visade båda högfärgerna och hoppade till 3hjärter. Straffdubbelt och 1700 in till Sverige.
Felicia fick en chans till

Efter en lång ostörd budgivning till 5sp av Israel tänkte Felicia. Det här går inte hem och dubblade. Vincent kunde hjälpa till med något stick så de kunde inkassera 1100. Hela given
En liten bulletinkuriosa. Markus och Erik har båda lyckats komma med på bild vid två olika tillfällen bulletinen. Det är förstås roligt även om de vid inget av tillfällena fått sina egna namn under bilderna. Men som man brukar säga: kärt barn har många namn. Under bildbevis.

Sidor
Bridgemässigt har det varit lite motigt idag så under lunchhandlingen fick Sara B och Hakim följa med till Rimi. Vi har egentligen haft som regel att det bara blir vatten till måltiderna men idag gjorde vi ett undantag. Några läsk lite choklad och ett par paket kakor fick följa med till spellokalen. Ibland är det bra med lite extra energi.
Vi kan också glädjande meddela att vi numera är medlemmar på Rimi. Dagens inköp gav hela 20 procent rabatt tack vare flera kampanjer. Efter några dagars intensivt handlande känns det som en investering som redan har betalat sig tillbaka. Våran ekonom är överlycklig.
En sak om uppskattas av flera i truppen är att Rimi säljer kakor på lösvikt. Då kan man provsmaka och sedan köpa det som smakar bäst.

Vi har även haft oväntat besök vid vårt bord i spellokalen. Tre festklädda damer kom fram och bjöd in hela den svenska truppen till VIP avdelningen på en stor nattklubb i Riga med fri entre. Vi tackade vänligt nej schemat med tidiga matcher och många brickor går trots allt före nattliv.

Peter och U16 hade bara en match idag och passade därför på att besöka ett chokladmuseum. Omdömet blev att den lettiska chokladen absolut håller hög klass men att den svenska fortfarande är snäppet bättre
Just nu pågår kvällens stora ledardiskussion. vart ska U21 och U26 äta middag. I skrivande stund leder food court knappt före en Wolt beställning.
Sidor
Ett bra och ett mindre bra resultat rapporteras från U16 idag. Det bra resultatet var 12 VP som kom genom att vi satt över. Den enda matchen vi spelade blev den resultatmässigt sämsta hittills, knappt 3 VP mot Slovakien.
Vi funderade därför på lämplig bestraffning, men med tanke på vi bara kommit drygt halvvägs in i turneringen beslöt vi att lite pepp vore på sin plats: Chokladmuseum! Det var inte lika underbart som vi hoppats på, men ändå ett avbrott från bridgecampus.
Vi fick veta att choklad innehåller flavonoider, en grupp naturliga växtämnen som finns i många frukter och grönsaker. De bidrar till antioxidativa egenskaper – och dessutom förbättras hjärnkapaciteten, minnet och ökar koncentrationsförmågan. Det verkar ju vara rena dunderkuren för en bridgespelare, så vi tog emot all gratis choklad som erbjöds och passade på att ladda med mera från den lägligt intilliggande chokladaffären.
Reklam för choklad.
Vackra chokladaskar från förr.
Aztekerna var den dominerande makten i centrala Mexiko från 1400-talet fram till den spanska erövringen 1521. På bilden ses värdet på kakaobönan vid den tiden.
Frida, syster till Felicia och Filip som spelar, hittade gigantiska karameller.
Sidor
Kvällen avslutades på bästa sätt med ungefär en timmes fotboll där hela den svenska truppen var med. Resultatet var inte det viktigaste men det blev mycket skratt.
Harry gick in helhjärtat i spelet och offrade sina glasögon flera gånger. Hakim blev fälld och var övertygad om att situationen borde resultera i ett rött kort för motståndaren även om domaren (som inte fanns) valde att fria.
Några spelade barfota, några i sneakers och Per körde i sandaler. Erik (som är gammal division 2 spelare i fotboll) visade att bollkänslan fortfarande finns där. Däremot fick hans vita strumpor ge upp kampen mot den lettiska leriga planen och är numera betydligt mörkare än när matchen började.
Sidor
Sverige U21 mot Polen U21 på BBO kl 16.10 (kl 17.10 i Riga).
Sidor