Forum » Allmänna diskussioner » Supersenior

Supersenior

22 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sylve Larsen
Bild för Sylve Larsen
Supersenior

I de amerikanska höstmästerskapen finns klassen supersenior +70 år (förmodligen bara sidotävlingar).
I dessa tider i brist på juniorer,

Men hur är det i Sverige. Har det diskuterats i TK, finns det planer, motioner etc för denna klass?
Finns det planer för internationella mästerskap för denna klass?

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Nej tror inte det då senioråldern höjs till 65 år. Det kommer ta lite tid så man är inte klar före 2026.

Claes Bodin

Johan Grönkvist skrev:

Nej tror inte det då senioråldern höjs till 65 år. Det kommer ta lite tid så man är inte klar före 2026.

Gud va skönt, då blir man inte senior än på ett tag… Evilgrin

Peter Nohrén

Hur ser planen ut för ändringen från 60 till 65?

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Peter Nohrén skrev:

Hur ser planen ut för ändringen från 60 till 65?

Se artikel: Höjning av veteranålder WBF/EBL

SBF har ännu inte tagit något beslut om höjning, men TK väntas diskutera det på sitt janiuarimöte. SM 2017/2018 spelas med nuvarande regler.

Anders Lundqvist
Bild för Anders Lundqvist

På klubbnivå är väl minst 2/3 veteraner, även efter en höjning till 65 år. Snart dags för ännu en höjning? ♥♦♣♠

Martin Johnsson

Jag upplever att vänsterhänta har en stor nackdel speciellt vid budgivning. Borde det inte vara dags att ge dem en egen klass så att de får spela på lika villkor.

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Tack, Martin! Du menar alltså att jag får spela i samtliga klasser? För jag är tvåhänt, barnslig, pensionär, och understundom lite fjollig. (Ja, jag har faktiskt spelat i damlandslaget!)

Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt

Super senior….ja det blir ju fint om 70+ vill ta sig en stänkare Cool

Jan-Olof Hegethorn

Max Ödlund skrev:

Tack, Martin! Du menar alltså att jag får spela i samtliga klasser? För jag är tvåhänt, barnslig, pensionäre, och understundom lite fjollig. (Ja, jag har faktiskt spelat i damlandslaget!)

Humor är svårt och förhoppningsvis underfundligt(not metoo) och säger att samhället behöver avlastningsplatser för preferenser till vårt liv att leva så gott som vi kan efter förmågan att uppskatta det.

/janne

Leif Malvefors
Bild för Leif Malvefors

***** * **

Max Ödlund skrev:

Tack, Martin! Du menar alltså att jag får spela i samtliga klasser? För jag är tvåhänt, barnslig, pensionär, och understundom lite fjollig. (Ja, jag har faktiskt spelat i damlandslaget!)

Lite i ”dessa tider”, du skriver fjollig och sedan att du faktiskt har spelat i damlandslaget!
Nära metoo på detta Blush
Tobias Bende

Ytterligare någon som inte fattat vad #metoo handlar om.

Lars Backström
Bild för Lars Backström

Förklara gärna skillnaden mellan begreppen senior och veteran.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Lars Backström skrev:

Ingen skillnad annat än olika begrepp för samma sak.
Senior internationellt och veteran i Sverige.

Lars Backström
Bild för Lars Backström

Carina Wademark skrev:

Lars Backström skrev:

Ingen skillnad annat än olika begrepp för samma sak.
Senior internationellt och veteran i Sverige.

Lars Backström
Bild för Lars Backström

Vilket slöseri! Vad säger EU om det? Annars kunde det finnas en internationell Veteranklass (typ 80+). (Jag försöker bara lära mig hur man kommenterar och svarar, kan vara bra att kunna om man får nåt viktigt att meddela).

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Det är alltid kul att höra av dig, Lasse!

Hälsningar från ett soligt Torrevieja

Peter

Björn Ohlsson

Vi har U16, U21 och U26. Varför har vi inte Ö60, Ö65, Ö70 och Ö75? Underlaget är ju betydligt större.

/B

Björn Sörling

Kanske för att skillnaden i rutin och kunskap rimligtvis är enklare att differentiera i lägre åldrar än i högre?

Lars Backström
Bild för Lars Backström

Tack detsamma, Peter! Här är höstrusket kompakt med regn och blåst. Nu missade jag att citera igen. Fy på mig.

Jan-Olof Hegethorn

Björn Sörling skrev:

Kanske för att skillnaden i rutin och kunskap rimligtvis är enklare att differentiera i lägre åldrar än i högre?

Ja, klumpa ihop oss gamlingar i en enda hög bara!

/janne

Lars-Göran Larsson

Björn Ohlsson skrev:

Vi har U16, U21 och U26. Varför har vi inte Ö60, Ö65, Ö70 och Ö75? Underlaget är ju betydligt större.
/B

I vår globala värld borde du väl ändå undvikt ”ÅÄÖ” när du var på ditt kreativa humör?
Logga in för att kommentera