Magnus och Anki J segrade i Nora!
Leif Andersson
Majsilvret i Nora blev, när krutröken lagt sig, en ganska klar vinst för paret Hultman/Johansson.
De blandade sig ganska tidigt i toppstriden tillsammans med de övriga medaljörerna.
Långsamt men säkert drog de ifrån i toppen och kunde med drygt 3% fördel hämta 1:a priset.
Kampen om silvret var jämnare. Där drog Karttunen/Herrdin det längsta strået genom att dra in 21 poäng i sista ronden mot 3:an, paret Grönkvist, som ”bara” orkade med 14. Med 4 poängs marginal blev Leo och Jimmy 2:a. Det mest spektakulära i denna sista rond var att Jimmy & Leo hade frirond när de gick om.
I Bronstävlingen gick priserna till Berith och Ann-Marie (3), Eva och Leif (5) samt till Anki A och Jocke (6).
Stort tack Norabridgen och Gunnar Göthberg (TL) för en mycket bra tävling. Det enda strulet vi upplevde stod restaurang Rhodos för. Plötsligt dök det upp 14 hungriga bridgespelare som ville ha mat samtidigt vilket försenade 2:a halvan av tävlingen.
Nu återstår bara Krokborn i Silverrallyt (30 maj). I skrivande stund är 26 par anmälda. Endast 10 platser finns kvar så se till att säkra din plats!
Resultatlista:
https://svenskbridge.se/norabridgen/tvl/484207
Ställning Silverrallyt:
https://svenskbridge.se/sites/default/files/group_page/field_sb_upload/Silverrallyt%20efter%20Majsilvret.pdf
Ställning Bronsrallyt:
https://svenskbridge.se/sites/default/files/group_page/field_sb_upload/Silverrallyt%20efter%20Majsilvret.pdf



