Arla ny storsponsor!

SBF tecknar avtal med Arla!

Från den 1/7 2019 sker något unikt i svensk bridgehistoria. Mejeriföretaget Arla tar då över ansvaret för våra landslag i alla hänseenden förutom själva uttagningen.

Förbundsordförande Pontus Silow benämner avtalet som ”historiskt” men erkänner samtidigt att förhandlingarna höll på att gå i stöpet i sista sekund.

-Arla krävde att våra spelare skall ha ”artistnamn” kopplade till sina vanliga och det var väl här vi tvekade en del. På deras kravlista fanns att hela släkten Rimstedt (förutom Magnus Eriksson som inte bedömdes ha något marknadsvärde) skulle ha artistnamn kopplade till de klassiska Yoggisorterna och där satt det hårt åt. Det hela utmynnade i att vi kommer att utlysa en nationell namntävling där folk får skicka in sina förslag.

Arlas marknadsföringschef Kari Eso säger följande;

  • Vi jobbar ju mycket med olika kulturer och har försökt hitta en sport som inkluderar alla som vill vara med att tävla, och vad passar då bättre än Bridge?!

Bridgefestivalens Lasse Persson & Christer Grähs informerar om följande förändringar i samband med Arlas inträde på bridgescenen;

  • Vi kommer inte att göra några större förändringar då Arlas sponsring främst har med landslagen att göra. Rondbytena kommer att föregås av en kobjällra. I övrigt kommer Arla att dela ut produkter i entrén och för att inte få en massa kladd på korten eller spelborden kommer vi att införa en mejerifri zon som markeras med en orange tejpremsa på golvet.

Samarbetet offentliggörs officiellt söndagen den 14/4 då det första kombinerade ”Kosläpp/Grönahissen” planeras på Eriksunda gård i Östergötland. Då skall även samtliga detaljer vara klara.

Vill er klubb sälja mjölk och på så sätt tjäna en extra slant? Hör i så fall av er till mjolkforcash@svenskbridge.se .

mvh & ha en fortsatt trevlig bridgesäsong

Roger Wiklund