Om Hunnebostrand-Kungshamns BK

Hunnebostrands och Kungshamns Bridgeklubbar beslutade 2019 att gå samman till en klubb! Klubbarna har haft ett gott samarbete med gemensamma spelkvällar i flera decennier. Vid sammanslagningen framkom starka önskemål att båda klubbarnas namn skulle finnas kvar i klubbnamnet, vilket beaktades och beslutades.

På årsmötet skärtorsdagen 2024-03-28 beslutade mötet att ändra klubbnamnet från Hunnebostrand-Kungshamns Bridgeklubb till Sotenäs Bridgeklubb. Ändringen kommer att gälla från och med 2024-05-14, då klubben får ny hemsida med det nya klubbnamnet. Den gamla hemsidan kommer att ligga kvar en tid. Befintliga tävlingsresultat kommer inte att kopieras över till den nya hemsidan.

Klubben erbjuder kurser för både nybörjare och vana bridgespelare.

Vi har
* Partävlingar för såväl rutinerade spelare som Dig som är ny och intresserad av att tävla

## Medlemskap ##

Medlemsavgiften är f.n. 360kr/år varav
0 kr går till klubben, 280kr går till Svenska Bridgeförbundet (FSB) och 80kr går till Bohusläns - Dals Bridgeförbund. Avgifterna betalas samlat in till FSB senast 31 augusti innevarande år.

Du betalar in medlemsavgiften till Svenska Bridgeförbundet bankgiro 373-3482 om du inte har något OCR- nummer. Då skriver du namn och MID-nummer.

Med OCR-nummer är bankgirot 898-6523. Inbetalningskort med OCR-nummer sänds med den Bridgetidning som kommer i din brevlåda vid midsommartid.

• 50 kr för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
  • 100 kr för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till FSB.
  • Vid silvertävlingar 70 kr.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.
  • Spelare uppmanas, för allas trivsel, att vara LÅGMÄLDA när spel pågår.

Historiebeskrivning Hunnebostrand och Kungshamns bridge