Om Hasslövs BK

Hasslövs BK startade verksamheten 2009 och har som mål att arrangera trivsam bridge i Hasslövs bygdegård varje torsdag klockan 18.30. Vi har mellan 22 och 30 par som återkommande spelar med oss.

Vi har också som mål att rekrytera nya spelare samt vidareutbilda våra medlemmar.

Medlemsavgiften är f.n. 360 kr/år. Avgifterna betalas samlat in till SBF senast 31 augusti varje år.

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas stödmedlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som
medlemskapet i hemmaklubben. Att vara stödmedlem i Hasslövs BK kostar 50 kr/år och det löser man på klubben

Vi uppmuntrar alla våra medlemmar och stödmedlemmar att hjälpa till som funktionärer en torsdag var 6:e vecka.

• 50 kr för medlem i klubb ansluten till SBF. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
  • 90 kr för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till SBF.
  • Vid simultantävlingar debiterar SBF en extra avgift om 10 kr. Denna avgift står Hasslövs BK för för sina medlemmar och
    stödmedlemmar.

Tävlingskvällar

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 5 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta på utsatt tid.

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta information om tävlingsformer, handicapregler, mästarpoäng m.m.