Medlemsträff

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
Medlemsträff

Sollefteå Bridgeklubbs styrelse inbjuder alla medlemmar till
informationsträff.
Tisdagen den 3 oktober 17:30
Agendan
Styrelsen har diskuterat möjligheten att driva verksamheten i en egen klubblokal och vill informera alla medlemmar om detta.

Egen klubblokal ger möjligheten att utveckla verksamheten ytterligare.

Ekonomiskt bedömer styrelsen att klubben har den stabilitet som medger det.

Sollefteå BK 2017-09-28
Ordf. Jerry Mähler

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Det vore helt fantastiskt om Sollefteå Bridgeklubb kunde få en egen klubblokal och dessutom centralt i staden! Den möjligheten kommer troligen inte igen på mycket länge. Skall bridgen överleva i Sollefteå måste vi ta den här chansen nu! Givetvis måste vi alla också ställa upp och hjälpa till att utveckla bridgen. Det underlättas mycket ifall vi har en egen bridgelokal!
Jag hoppas att klubbmedlemmarna är mer positiva till förslaget om en egen klubblokal än vad de var till sommarrallyt.
Jag tycker det är bra att medlemmarna får information, men jag anser att det är den valda styrelsen som skall fatta beslut i den här frågan, liksom andra frågor. Det är därför klubben har en styrelse!
Jag önskar att de positiva rösterna får genomslag den här gången!

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej
Det tog cirka 1,5 år så har nu klubben en egen spellokal och jag tvivlar att någon överhuvudtaget misstycker.
Medlemmar hjälper till med allt möjligt och för att nämna några saker:
- Diska,städa, ordnar fika, stryker gardiner
- Lägger brickor, rapporterar till tidningen och sköter sekretariatet
- Målar, flyttar möbler, skänker saker till lokalen
- mm mm mm (till och med växlar till sig småmynt så att kassören slipper)

Senaste ingreppet är nu att en list har placerats på golvet för att minska risken för att någon snavar på den 3 cm höga kanten som löper tvärs över rummet.

Återkommer med ett antal nyheter till hösten både om spelet, resultaten samt eventuellt startavgiften. (Inget negativt för spelarna utan endast positiva nyheter)

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Sedan en tid har klubben nu den kanske bästa lokalen. Att vi har en pandemi som inte gett oss möjlighet att utveckla den är tråkigt.
Men en dag kommer detta att vara över så håll ut.
Lite konstigt är det men klubbens största utmaning är städning av vår klubblokal.
Att anlita ett städföretag skulle minska klubbens ekonomiska stabilitet betydligt.
Vi efterlyser istället frivilliga som mot frispel kan hjälpa oss med problemet.
Vi vinner så mycket annat med en egen lokal så jag tror på en lösning.

Logga in för att kommentera