Forum » Ruter och Bridgemate » Mata in givar

Mata in givar

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Claes Bergström
Mata in givar

Kan man lägga in givarna i efterhand i Ruter via datorn om deltagarna tycker det är besvärligt mata in givarna direkt i BM? Hur gör de flesta andra?

Thomas Winther

Det går utmärkt att göra i efterhand i Ruter. Men varför ska en göra allas arbete.
De flesta (alla jag känner till) som inte har givarna digitalt, låter spelarna mata in sina kort efter spelad bricka i Bridgemate II. Att spelarna tycker det är besvärligt är bara att de är ovana i början.

Claes Bergström

Tack för infon, då vet jag.
Men hur gör man för att lägga in i efterhand? Vore intressant veta.

Thomas Winther

Öppna tävlingen i Ruter
Tävlingsmeny/Visa givsamling/Arkiv/Skapa tomma givar ……
Välj Antalet givar:
Markera Giv 1 och klicka på Öppna samt skriv in de tre första händerna (den fjärde kommer automatiskt)
Fortsätt med Giv 2 o.s.v.

Claes Bergström

Tack,
då vet jag det.
Jag tror nog också det känns besvärligt för en del.
Dessutom tar det väl lite tid. Om det gick att mata in givarna valfritt under tävlingen kanske det vore lättare. Men det finns vad jag förstått ingen möjlighet att när man tex väntar på att andra bord ska bli klara mata in givarna utan det måste ske när just den given spelats.
Finns någon uppfattning om hur mycket extra tid det tar att mata in givarna?
Hur stor andel är det som matar in givarna?

Leif Lundberg

Jag tror de flesta andra kör de handgivna brickorna i brickläggningsmaskinen efteråt.
Den läser av korten och man får en färdig fil med korten på rätt ställe till rätt bricka.

Har man ingen brickläggningsmaskin blir det ju svårt förstås.

Thomas Winther

Har man brickläggningsmaskin har man inte handgivna brickor Surprised
För tidsåtgång för att mata in givarna i Bridgemate II, kontakta t ex Bjärreds BK eller Löddeköpinge BK i Skåne som låter spelarna göra detta.

Claes Bergström

Har ringt runt lite och det verkar ju gå ganska lätt att mata in direkt i Bridgemate. Men det är trots allt lite motstånd mot att förlänga tiden.
Finns det något sätt att i Bridgemate mata in givarna när man har tid? Tex när man finner att de andra borden inte är klara, då matar man in de tre brickor man just spelat.

Logga in för att kommentera