Forum » Inbjudningar till tävlingar, bridgeveckor och bridgeresor » Uppsala bridgefest 2019 - 14-17 november

Uppsala bridgefest 2019 - 14-17 november

7 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund
Uppsala bridgefest 2019 - 14-17 november

Hallåj gott folk!

Återigen arrangeras Uppsala bridgefest i samband med slutspelet i Svenska cupen, och jag vill hälsa er varmt välkomna till en trevlig bridgehelg i Uppsala.

Datum Tid Tävling Kostnad
Tors 14 nov 18:30 Kvällsbrons, 24 brickor 120 / par
Fre 15 nov 10:00 Dagbrons, 24 brickor 120 / par
Fre 15 nov 16:00 Fredagssilver, 42 brickor 300 / par
Lör 16 - Sön 17 10:00 Uppsala lagguld 2000 / lag

Ingen förhandsanmälan krävs till partävlingarna. Vi har reserverat platser i lagguldet till de lag som tar sig vidare till slutspelet i Svenska cupen, övriga bör anmäla sig så snart som möjligt. Smile Vi har redan 8 lag anmälda utöver de reserverade platserna!

Mer information om lagguldet

Med 30 lag i lagguldet blir förstapriset 16 000 kr. Ta chansen att spela mot några av de allra bästa lagen i Sverige!

Information om boende och vägbeskrivning.
Länk till förra årets vägbeskrivningar - uppdateras när årets sidor är färdiga!

Frågor och funderingar? Kontakta mig på 0702-25 26 16 eller linnea.edlund@gmail.com.

Återigen, varmt välkomna!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Med nästan två månader kvar till start så finns just nu bara 3 lediga platser till lagguldet!

Några kloka kaptener har dock anmält sig, trots att deras lag är kvar i Svenska cupen fortfarande (jag tror de resonerar ungefär som jag gör, om jag inte tar med mig paraplyet så ökar chanserna för att det kommer att regna - anmäler man laget, ökar chanserna för att man vinner nästa match!)

Så - tveka inte, förgyll en grå november med en härlig helg i Uppsala! Smile
Anmälan görs här!

Vid fulltecknad tävling delar vi ut följande priser:

Placering Pris
1:a 16 000 SEK
2:a 10 000 SEK
3:a 6 000 SEK
4:a 5 000 SEK
5:a 4 000 SEK
6:a 2 000 SEK
7:a Sponsorpris

(Bonusinformation för den intresserade - Det är alltså så att vi totalt sett har plats för 32 lag. 14 av dessa är reserverade för lag i Svenska cupen (och för att underlätta administrationen har vi satt max 34, därför att vi vill kunna anmäla alla SC-lag - men 2 av 16 kommer ju att spela finalen!) )

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nu har köket presenterat årets meny. Bara maten kan vara en anledning så god som någon att komma till Uppsala i november!

Just nu har vi två lag på reservplats till lagguldet, men det är fortfarande några anmälda lag som är med och slåss om en plats via Svenska cupen, så min gissning är att det kommer att finnas platser över.

Dag Mat Vegetariskt
alternativ
Torsdag Kycklingfilé i krämig tomat- och basilikasås och ris Flygande Jacob
Fredag Kaptens fiskgratäng med skaldjur och vitvinssås och pressad potatis Rotsaksgratäng
Lördag Björns himmelska fläskfilegryta med ris Lasagne
Söndag Köttfärslimpa med en touch av vilt, champinjon/gräddsås, potatis, lingon och inlagd gurka Quornbiffar
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nu är alla matcher i omgång 7 av Svenska cupen färdigspelade - och i och med det så blev det en plats över i lagguldet!

Först till kvarn gäller!

Och är det så att ni kanske är två spelsugna typer som inte lyckats skrapa ihop lagkamrater så hör ni av er, vi har ju fortfarande några lag som inte är helt fulltaliga ännu!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nytt för i år är ju att semifinalen i Svenska cupen pågår en bit in på lördagen. Givetvis är det fortfarande så att lagen som blir utslagna även i semifinalen får spela lagguldet.

Semifinalslagen går in i rond 5, och tar då med sig 11 VP per missad match.

Tävlingsbestämmelserna för bridgefesten finns här!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nu drar det verkligen ihop sig till bridgefest!

Dessvärre har vi fått en hel del avhopp till lagguldet, men för att se på saken från den ljusa sidan så finns det alltså fortfarande möjlighet att anmäla sig! Smile

En reviderad prislista baserad på 26 lag kommer här!

Placering Pris
1:a 16 000 kr
2:a 8 000 kr
3:a 4 800 kr
4:a 3 200 kr
5:a 2 000 kr
6:a Sponsorpris

Som vanligt är det bara att höra av er till mig om ni har några frågor eller funderingar. 0702-25 26 16 eller linnea.edlund@gmail.com.

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Och då var bridgefesten slut för i år!

Ett stort grattis till lag Valle (Madeleine Swanström, Peter Backlund, Börje Dahlberg, Tommy Gullberg) som vann lagguldet.

På Uppsalabridgens nyhetsflöde finns fler bilder och länkar till resultat i alla sidotävlingar.

ETT JÄTTETACK till Eva Andersson, Ulla-Britt Pettersson som gjorde en hjälteinsats i köket under alla fyra dagar, och Tommy som kom och stöttade under helgen. Och Ryszard och Ping skötte sig helt ok de också, trots lite missöden med proppar som gick och fel brickor i påsarna.

Nu hoppas jag att så många som möjligt reserverar lördag 30 maj i sina kalendrar, då återkommer stora delar av detta dream team för att anordna Fyris Mixed-lag!

Logga in för att kommentera