Grattis Gävle BK

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Kent Maltein
Grattis Gävle BK

Gävle Bridgeklubb är framgångsrika, under SM veckan tog man 1 GULD, 2 SILVER och 1 BRONS medalj. Bästa enskilda klubb. Fantastiskt bra.

Guldmedaljen i SM damer: Christina Ahl - Malin Helin
Silver i SM Mix: Christina Ahl - Lasse Ericson
Silver i Veteran Lag: Rune Pettersson - Sune Fager
Brons i SM par: Lasse Ericson - Bo Ericson

Hoppas och tror att Gävle BK kan ta till vara dessa framgångar och därmed kunna locka ”nya” kortspelare till såväl nybörjare kurser som att bjuda in till ny fortsättningskurs. Gefle dagblad bör få en inbjudan ASAP och dessutom kommer säkert radio Gävleborg ner och gör ytterligare reportage någon kväll.

Allsvenskan:
Gävle BK har i allsvenskan ett lag i Elitserien, två lag i division 2 och två lag i division 3. Allsvenskan börjar den 2:a september och Gävle BK är bra representerade utifrån antal medlemmar jämfört med övriga klubbar i landet. Finns det fler på klubben som vill utvecklas, börja då i division 4.

Man ska normalt aldrig avsluta med negationer, men i detta fall gör jag det. Hur är det möjligt att ingen från styrelsen eller webbansvarig (inte Stefan) skriver något om framgångarna under sm veckan?!? Finns det inget intresse?
Varför finns det inte ett spelprogram för hösten, varför finns det ingen information om det blir något spel i Gävle ligan?

Kent Maltein

Riktigt roligt med 3”tummen Upp”(eller gilla) av ca 280 medlemmar efter 4 dagar.
Ska nog inte skriva något mer Smile Dels för min egen frustration men framför allt för att det kan ses som negationer om man påpekar något i landet av ”jante”. Jag är något, jag ska försöka och jag skall lyckas Smile Eller hur var det nu?

Kent Maltein

Hmmm

Kunde inte hålla mig Doh
Uppdaterade sidor den 24/8 är som klubben själv.

Nytt på klubben:
Länk: http://www.svenskbridge.se/g%C3%A4vle-bk/nytt-p%C3%A5-klubben

Lycka till i allsvenskan nästa helg alla lag (5 st) från Gävle BK.

PS:
Grattis Gävle BK, Christer och Johnny vann ett VM brons i Lyon

Logga in för att kommentera