Forum » Bridge-IT och nya hemsidan » Lagtävlingar i BIT

Lagtävlingar i BIT

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Peter Nohrén
Lagtävlingar i BIT

Två saker saknas i lagtävlingshanteringen i BIT.
Är dessa funktioner inplanerade att införas ?

  1. Möjlighet att generera spelordning utan att behöva skapa ronder manuellt.
  2. Möjlighet att ange tävlingsledare för att aktivitetskravet ska kunna följas upp.
Tomas Gustafsson
Bild för Tomas Gustafsson

Peter Nohrén skrev:


Två saker saknas i lagtävlingshanteringen i BIT.
Är dessa funktioner inplanerade att införas ?

  1. Möjlighet att generera spelordning utan att behöva skapa ronder manuellt.
  2. Möjlighet att ange tävlingsledare för att aktivitetskravet ska kunna följas upp.

Förutom Peters två punkter (i synnerhet automatisk genereringen av ronder/spelordning) undrar jag:
  • Måste Beskrivning för Lagtävling, Säsong och Serie visa formaterad text? Det kräver ju att en precis beskrivning för Serie ska passa för en tidigare nivå som man passerat. Korkat?
  • Funktionen att göra en fotnot/kommentar på unik match saknas vad jag förstår. Gjordes ju i Spader via domslut. Hur är det tänkt här i BIT?

Det känns väldigt tråkigt att arbeta och försöka göra snygga/pedagogiska sidor i den ofärdiga BIT-lagtävlingen som är utlagd på alla distriks- och klubbsidor.

Har jag missat någon tidsplan för färdigställande?

Lars Jeppsson

När man rapporterar en match så går det att lägga till nya spelare i laget ganska enkelt men kryssen för halvlekar sparas inte. Man får klicka sig in en gång till och kryssa den nya spelaren för att det ska sparas. Sen får man inget kvitto på rapporten som det finns i spader.

Logga in för att kommentera