Forum » Bridge-IT och nya hemsidan » Skicka till medlemmar i Spader

Skicka till medlemmar i Spader

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tomas Gustafsson
Bild för Tomas Gustafsson
Skicka till medlemmar i Spader

Är det så att funktion för e-postutskick till klubbmedlemmar inte fungerar längre?

Jag är alltså under Funktionär i Spader och Skicka till medlemmar.

Någon som vet?

Ronny Terbrant

Jag använde denna funktion för ca en vecka sedan och då fungerade den.

Ping Huang
Bild för Ping Huang

Hur löste du det? Jag har försökt nyligen, och det fungerade inte.

Micke Melander

Ping,
du måste hämta adresserna och ”klippa ut dem” för att sedan skicka från ditt vanliga e-postprogram i vilket du ”klistrar in dem” för att sedan skicka med ditt meddelande/filer.

Mvh
Micke

Thomas Axenbratt
Bild för Thomas Axenbratt

Micke Melander skrev:


Ping,
du måste hämta adresserna och ”klippa ut dem” för att sedan skicka från ditt vanliga e-postprogram i vilket du ”klistrar in dem” för att sedan skicka med ditt meddelande/filer.

Mvh
Micke

Så är det och det funkar säkert utmärkt i en liten klubb med 20 medlemmar. För två veckor sedan försökte jag skicka ett meddelande till distriktets runt 800 medlemmar. Fick svar att det skickats till 517 med e-post. Däremot gick det inte fram till någon mottagare. Mailade Johan G som kunde informera:
”Vi vet att denna funktion inte funkar för alla längre. Den funkar för vissa och inte för andra.

Vi håller på med en ny lösning ifrån BIT som är på sista teststadiet. Med en annan mailklient.
Problemet vi har är att vi har 7 % felaktiga mailadresser som ställer till det för oss.

MvhJohan”

Att kopiera 517 adresser, en i taget, lockade inte ens mig som pensionär med relativt gott om tid Smile så jag inväntar nya lösningen .

Micke Melander

Thomas,
Du kan kopiera dem alla i ett svep och klistra in dem. Men man måste skicka dem som ”hemlig mottagare” om det är många. Om inte, blir man spam-klassad med alla problem som det innebär.

De felaktiga adresserna kommer vi aldrig åt det kan bara den enskilde medlemmen eller klubben justera.

Peter Nohrén

Hur gör man för att kopiera alla mailadresserna?
Jag öppnade listan över vår klubbs medlemmar - men förstår inte hur det ska gå till.

Tomas Gustafsson
Bild för Tomas Gustafsson

Gå till Spader (som inloggad).
I menyraden väljer du Mina sidor/E-postlistor.
Skapa därefter din e-postlista.
Markera och kopiera adresserna.
Klistra därefter in dem i din e-postklient.
Obs att det inte går att skicka hur många som helst. För mig fungerar knappt 100 st /utskick.
/TG

Peter Nohrén

Tack för tipset!
/Peter

Logga in för att kommentera