Forum » Allmänna diskussioner » Anders Wirgren har gått bort

Anders Wirgren har gått bort

17 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mats Nilsland
Anders Wirgren har gått bort

Tyvärr måste jag meddela att Anders Wirgren hastigt gick bort igår. Anders har varit en av mina bästa vänner i över 50 år och även lagkamrat och partner. Jag träffade honom för bara några dagar sedan så han har tyvärr drabbats av något utan att få en andra chans. Anders har varit en stor tillgång för svensk bridge som duktig skribent och utgivare av bridgelitteratur och dessutom en fantastisk bra spelare som representerat Sverige i landslaget

Själv spelade jag med Anders i slutat av 80-talet då vi tillsammans med Fallenius-Lindkvist kom 3a i Rosenblum Cup. Under många år därefter har Anders tillsammans med Johan Bennet varit ett framgångsrikt par i lag Scania.

Jag är övertygad att många med mig kommer att sakna honom och mina tankar går till hans fru Elisabeth och hans tre barn

Jonas Engström
Bild för Jonas Engström

Det var väldigt tråkiga att höra jag kommer minns honom som mycket skicklig skribent och en fantastisk trevlig och skicklig motståndare varje gång man fick nöjet att möta honom. En av Svensk Bridge riktigt stora.

Magnus Eriksson

Otroligt ledsamt.
En mkt skicklig bridgespelare och skribent.
RIP Anders

Johnny Östberg

Extremt sympatisk och skicklig bridgespelare
RIP

Arne Larsson

En enastående medarbetare på Bridgeskolan En mycket stor gentleman vid och utanför bridgebordet.
Tack för allt Anders.

Jan Becklén

väldigt tragiskt

Tack för allt Anders

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Tragiskt, en god vän och lagkamrat i 20 år har lämnat oss. VIF A.W.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Så oväntat och ledsamt.
Beklagar till de närmaste.
Vila i frid Anders Wirgren, du kommer att fattas Crying

Anders Lundqvist
Bild för Anders Lundqvist

Så plötsligt och så sorgligt. Han har betytt så mycket för bridgen, min generations Jannersten.

Tomas Börgesson

Verkligen tråkigt att höra. Vila i frid Anders

Fredrik Jarlvik

Ett mycket sorgligt besked.
En god vän och mångårig lagkamrat har gått bort. Tack för alla fina minnen från bridgens värld.

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

R.I.P Anders!

Så sjukt tragiskt Crying

Roger Olsson

Så tråkigt och ledsamt att höra.
Vila i frid och tack för allt fint samarbete under åren Anders.

Hans Lerner

Så tråkigt! Såå tråkigt!!! Så mycket glädje jag haft under så många år av det Anders gjort inom/för bridgen. Kristallklar i alla sina analyser. Oerhört välformulerad. Jag läste allt han skrev med stor behållning. Missade inte ens det han skrev för de som ännu inte kommit så långt inom bridgen. Njöt av hans språkliga stringens, av hans pedagogiska upplägg, av hans val av ämnen, av hans respekt för de med annan uppfattning. Hade hoppats att jag någon gång skulle ha fått lära känna honom mer personligt. Nu får jag sätta min tillit till att vi ses i nästa värld. RIP Anders, men fortsätt gärna skriva där (även därifrån om du kommer på något sätt …)

Thomas Ålander

En god pedagog och skribent är oss förlorad. En ledsam nyhet för Bridgesverige.

Jan Malmström
Bild för Jan Malmström

Jag instämmer med alla.
Vila i frid, Anders

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Svensk mästare i bridge och schack – samtidigt! Så minns jag vännen Anders, och så tror jag han vill bli ihågkommen.

Logga in för att kommentera