Forum » Allmänna diskussioner » "Svensk" seger i London.

"Svensk" seger i London.

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson
"Svensk" seger i London.

Sent på fredagskvällen anmälde sig Gunnar Hallberg och Thor-Erik Hoftaniska till Acol Invitational Pairs som spelades i London i helgen. När helgen var slut stod den Engelsk/svensk-norska kombinationen som segrare knappt 2% före de favorittyngda Dennis Bilde och Zia. Förstapriset var 4000 pund.

http://bridgeresults.org/o/acol19inv/acol19invfs.asp

Magnus Eriksson

Och Svenskt i Barcelona:
Barcelona Par

Johan Upmark

Rimstedtare blir aldrig vinsttrötta, grattis Ola!

Betydligt tråkigare är det att se placeringarna 7 och 16 i samma tävling …

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Magnus Eriksson skrev:


Och Svenskt i Barcelona:
Barcelona Par


Läste lite snabbt resultatlistan. Och vad ser man där? Såväl Fantoni som Nunes är med och spelar! Vad är det som händer!? Nej, det är inte vad jag vill säga, jag försöker igen: Vad I HELVETE är det som händer!?
(JU:s kommentar hann komma innan jag skrivit färdigt min.)
Magnus Eriksson

Stor heder till norrmännen Erik Sælensminde och Morten Olsen:
Bridgewinners

Tack Max!

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Magnus Eriksson skrev:


Stor heder till norrmännen Erik Selänsminne och Morten Olsen:
Bridgewinners


Menar du Erik Sælensminde?
Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Festivalen i Pula blir tydligen ”invitational” för att hålla fuskarna borta.

Ola Brandborn

Kan vara värt att fundera på hur förbundet ska Fantoni/Nunes-säkra bridgefestivalen då.

Mikael Rimstedt

Vid prisutdelning var givetvis majoriteten spanjorer. När vi parvis gick upp för att hämta våra priser så var det bra med applåder från de flesta deltagarna. Dock när Nunes, som kom 7:a, skulle upp och hämta sitt pris så var det fler ”buuuuu-rop” än applåder.

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Ola Brandborn skrev:


Kan vara värt att fundera på hur förbundet ska Fantoni/Nunes-säkra bridgefestivalen då.


Verkligen! Vad har vi för regler? Om vi antar att nån känd fuskare anmäler sig till Örebro, vad kommer Svenska Bridgeförbundet att säga då? Vågar man hoppas på att nån höjdare på Bridgeförbundet läser denna spalt, och vill svara?
Logga in för att kommentera