Forum » Allmänna diskussioner » MEDLEMSNUMMER

MEDLEMSNUMMER

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Peter Törnblom
MEDLEMSNUMMER

Jag kollade vem som i fridens namn har medlemsnummer 1? Det fanns ingen så kanske SBF kan auktionera ut det numret? Ungefär som man kan köpa bilplåtar med eget nummer. Vet en del proffs som är ”upprörda” över sitt höga medlemsnummer.

Min undersökning gick vidare och först efter 125 nummer fick jag napp. Det visade sig att Mats Blom har det lägsta numret av alla med 126. Därefter kommer Bengt-Erik med 127.

Är det så att de 125 första medlemmarna som registrerades är avlidna? Jag vill inte tro det utan det kanske finns en annan förklaring?

Medlem 2265

Johnny Petersson
Bild för Johnny Petersson

Patrik Jönsson Älmhult har nr 4 så hur du har sökt kan man ju undra Smile
Sökte på medlem på nätet

Mikael Grönkvist
Bild för Mikael Grönkvist

Då jag råkar veta att både MID 67 och MID 71 finns aktiva testade jag lite. Utifrån resultaten tror jag att det är sökfunktionen som inte fungerar med endast ett eller två tecken, inte att 126 är det lägsta MID som är utdelat.

Peter Törnblom

Jag sökte fel. Tala inte om det för nån men frågan kvarstår: Vem har r 1?

Mikael Grönkvist
Bild för Mikael Grönkvist

Du kan testa själv på länk. 1, 2, 3 och 5 verkar inte finnas utdelat. 4 och 6 finns däremot.

Tomas Gustafsson
Bild för Tomas Gustafsson

Sök medlem, i sidfoten, fungerar. Länk

Lars Jeppsson

Sökte i ruters medlemsregister:
1 Ingrid Wärestig
2 Per-Sture Wannerblad
5 Ulla Andersson

Tomas Gustafsson
Bild för Tomas Gustafsson

Lars Jeppsson skrev:


Sökte i ruters medlemsregister:
1 Ingrid Wärestig
2 Per-Sture Wannerblad
5 Ulla Andersson


När uppdaterade du medlemsregistret senast?
Dessa tre ska inte vara aktiva, enligt Sök medlem.
Gissar att medlemsnumret följer person och inte tar hänsyn till aktiv/passiv.
Tomas Brenning

Mikael Grönkvist skrev:


Utifrån resultaten tror jag att det är sökfunktionen som inte fungerar med endast ett eller två tecken, inte att 126 är det lägsta MID som är utdelat.

.

Tomas Gustafsson skrev:


Sök medlem, i sidfoten, fungerar. Länk

.

Johnny Petersson skrev:


Sökte på medlem på nätet

.
Tyvärr har utveckling och testning av de olika sökfunktionerna på nya hemsidan inte varit tillräckligt bra. SBF och undertecknad kommer att säkerställa att de olika vägarna för att söka efter medlemmar ska vara logiska men framför allt fungera.

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Peter Törnblom skrev:


Jag kollade vem som i fridens namn har medlemsnummer 1?


En som inte gillade MID-numren när de kom var Douglas von Krusenstierna - för innan ändringen hade han nummer 1. Så han brukade själv, stolt, titulera sig ”Sveriges bridgespelare nummer ett”.
Logga in för att kommentera