Forum » Allmänna diskussioner » Resor vid Svenska Cuppen

Resor vid Svenska Cuppen

13 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tommi Ramstedt
Resor vid Svenska Cuppen

Tycker det är märkligt att vårat lag Slaktarna inte av förbundet anses ha rätt att åka halva vägen när vi fick borta match mot ett lag från Åmål.Motiveringen var att inte bara denna resa räknas utan ochså hur vi rest tidigare i tuneringen.Vi har haft fler borta matcher en hemma och den längsta var ca.6 mil bort.Hoppas att vi nästa år får hemma match mot ett högt rankat Stockholms lag som spelat tidigare omgångar på S.t. Eriks lokaler. Ska påminna om reglerna då. Mvh En inte särskilt glad Slaktare.

Tommi Ramstedt

Sr missade och skriva att vår restid är ca.2.5 timmar enkel.

Ola Brandborn

På vilket sätt är det St Eriks-lagens fel att ni ska ta er från Hallsberg till Åmål, en sträcka på 20 mil?

Vi knotade och klagade lite när vi, ett St Erikslag, hade bortamatch på Gotland (fjärde raka bortamatchen) men inte tyckte jag det var värt att starta en tråd på forumet för det.

Vad man däremot skulle kunna göra från förbundets sida är att man i samband med anmälan kan ange (speciellt för de regioner med litet antal deltagande lag och långa avstånd) om man kan tänka sig att spela sommaromgången på plats under festivalveckan i Örebro. Brickor och TL finns det ju plats. Då skulle exempelvis ett teoretiskt Norrlandslag möta ett teoretiskt Gotlandslag, som båda avser att spela i tävlingar Örebro, och förbundet blir på så sätt av med ett kommande ”resebekymmer”.

Tommi Ramstedt

Det var menat som ett exempel där jag inte tycker att vi är lika inför reglerna eller ochså har vi hamnat i skarven då jag vet att lag med liknande förutsättningar har delat resorna enligt förbundets rekomendasion.Sedan får jag kanske sluta att skriva på tråden eftersom frågan är för banal tydligen för att ta upp.

Thomas Ålander

Tommi Ramstedt skrev:

.Sedan får jag kanske sluta att skriva på tråden eftersom frågan är för banal tydligen för att ta upp.

Ingen fråga är för liten för att tas upp i Forum, men en del reaktioner är inte de förväntade eller önskade. Vill man diskutera något så kan man göra det - och få mothugg eller medhåll. Vad majoriteten i förbundet tycker vet vi föga om ty de som ”skriver insändare” här är rätt så få.
Så: Stå på dig - annars gör någon annan det!

Ola Brandborn

Du får helt enkelt lösa problemet på samma sätt som de flesta andra gör: Spela sämre så ni åker ur tävlingen innan de långa resorna börjar ;-)

K-G Wanngård

En möjlighet som finns är att spela matcherna via BBO. Reglerna för Sv cupen begränsar inte denna möjlighet och bör övervägas. Om det finns oro för fusk så samla spelarna på klubben med tävlingsledare på plats.

Olle Wademark

Bahaj (S:t Erik) fick flyga till Luleå för några år sedan. Men det är klart det var bara 1h enkel resa men väl 7000:- för biljetter.

Roger Wiklund
Bild för Roger Wiklund

Bara ett kort förtydligande ; Matcher i SC 2018 går ej att spelas via BBO eller liknande.

Frågor eller funderingar och tips avseende såväl SC 2018 samt 2019 kan skickas till rwi@svenskbridge.se om ni vill vara säkra på att de skall nå de ansvariga. Annars är en bra generell kontaktväg in till SBF alltid kansliet@svenskbridge.se .

Med vänlig hälsning,
Roger Wiklund
Tävlingsledningen SC 2018

Ola Brandborn

Olle Wademark skrev:


Bahaj (S:t Erik) fick flyga till Luleå för några år sedan. Men det är klart det var bara 1h enkel resa men väl 7000:- för biljetter.


Well, det är väl mer än en timmes total resa, flyget kanske tar en timme men att ta sig till Arlanda och checka in osv tar väl minst en timme till.
Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Ni fick väl då ersättning från förbundet för den resan?

Eva Gunnarsson

Jag tycker ju att det är motståndarna som inte är ok om dom inte går med på att åka halva resvägen Mmm i detta fallet iallafall då det är en bilresa på nån timme

Tommi Ramstedt

Jag hade inte tänkt skriva nått mer i frågan undrar hur dom som skulle till Gottland hade tänkt om halva vägen var(kanske finns någon lämplig ö).Igentligen samma sak om Bahaj till Luleå där avståndet är så långt att det inte är så lätt att åka bil vilket gör det väl idiotiskt att båda lagen skulle flyga halva vägen var.Medan mitt lag i frågan visserligen har lite vatten mella oss och Åmål men det går utmärkt att köra bil vid sidan om.

Logga in för att kommentera