Forum » Allmänna diskussioner » Nytt filter?

Nytt filter?

18 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Niklas Andrén
Nytt filter?

Finns det något nytt filter till detta forum som sorterar bort alla inlägg som inte är jättetråkiga? Förr i tiden var det med viss förväntan jag loggade in, medan jag nu gör det av gammal vana, men mer och mer sällan. Kanske hugger filtret även detta inlägg.

Martin Johnsson

Alla vi som saknar ett spännande forum får helt enkelt börja skriva på forumet inte bara vänta på att andra ska göra det.

Niklas Andrén

Ja, jag håller med och mitt inlägg var en uppmuntran till det Smile

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Niklas Andrén skrev:


Ja, jag håller med och mitt inlägg var en uppmuntran till det :)

Nja, jag tycker även ditt inlägg var lite småtråkigt…

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Men jag håller med dig, Niklas. Forumet har blivit tråkigare.

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Ja, är det inte dags för den där Torbjörn att börja blogga igen?

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Det blir ju lätt så när de som skriver enbart får skit just för att de skrivit.

Jag bjöd gärna på det om jag gjorde någon eller några glada. Men till slut tröttnade även jag.

Med det sagt så menar jag inte att mina inlägg var så hysteriskt roliga Smile Kanske snarare tvärtom enligt många. Och skit kan jag ta utan problem, men när folk börjar ljuga och börjar hitta på saker om mig enbart för att jag skriver vad jag tycker, nja då är det helt enkelt inte värt att skriva längre.

Men till alla trevliga där ute så kan jag tala om att jag i alla fall tänker på er Party

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Lars-Göran Larsson

Linnea Edlund skrev:


Ja, är det inte dags för den där Torbjörn att börja blogga igen?


Eller den där Ödlund (kan ju t o m vara svår å få stopp på ibland).
Rudenstål kan aldrig hålla sig från kommentarer, så skriv vad som helst så hör han av sig. Javisst, se ovan bara! Pastorn vinner viner var och varannan vecka (men får byta dem till nya startavgifter), dock inte till juniorer (här är medianåldern 75!, kanske också en anledning till få bloggningar). Jag vågar inte nämna någon åsikt om mixedtävling, för då får vi knepigheter. Vi får göra som Mikael - lycka oss till.
Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Lars-Göran Larsson skrev:


Linnea Edlund skrev:


Ja, är det inte dags för den där Torbjörn att börja blogga igen?


Eller den där Ödlund (kan ju t o m vara svår å få stopp på ibland).
Rudenstål kan aldrig hålla sig från kommentarer, så skriv vad som helst så hör han av sig. Javisst, se ovan bara! Pastorn vinner viner var och varannan vecka (men får byta dem till nya startavgifter), dock inte till juniorer (här är medianåldern 75!, kanske också en anledning till få bloggningar). Jag vågar inte nämna någon åsikt om mixedtävling, för då får vi knepigheter. Vi får göra som Mikael - lycka oss till.

Jag förstår inte vad du talar om, Lars-Göran. Smile

Petter Fryklund

När Nicke va så där en 10 år var han yngst i UBF, det är han (nästan) fortfarande 48 år senare.

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Det beror bl.a. på att den svenska kränktometerns VU-nål sedan länge är långt inne på det röda området även i bridgevärlden.
Numera blir ju folk t.o.m. sekundärkränkta för minsta lilla invektiv även mot erkänt goda vänner.

Då blir det som det blir. Skribenter söker sig till andra medier helt enkelt. Kvar blir de sekundärkränkta som då kan glädja sig över att ha ”vunnit” debatten.
Ja, och så Börje då förstås, som aldrig vinner något, inklusive debatter.

Inväntar min shadowban för det där sista…

Jan-Olof Hegethorn

Thomas Andersson skrev:


Det beror bl.a. på att den svenska kränktometerns VU-nål sedan länge är långt inne på det röda området även i bridgevärlden.
Numera blir ju folk t.o.m. sekundärkränkta för minsta lilla invektiv även mot erkänt goda vänner.

Då blir det som det blir. Skribenter söker sig till andra medier helt enkelt. Kvar blir de sekundärkränkta som då kan glädja sig över att ha ”vunnit” debatten.
Ja, och så Börje då förstås, som aldrig vinner något, inklusive debatter.

Inväntar min shadowban för det där sista…

Iag tar på mig Börjes för att minska utrymmet för hans inlägg.

/janne

Lars-Göran Larsson

Ädelt syfte hr Hegethorn, men han skriver vare sig han förstår eller inte - so you are doomed to failure. Å andra sidan förlät vi väl honom för längesen som en trevlig typ, typ.
Tyvärr får jag inte bara instämma, utan även hålla med om åsikten hr A har. Tänk bara om jag skulle skriva något om dambridge vilket ju borde höra hemma här - eller gör den inte? Då tog det inte många inlägg innan kränktometernålen var böjd. Å andra sidan verkar vi (SBF) härligt befriade från upprop a la metoo. Håller sig spelförarna till att endast tafsa på träkarlen, kanske? Tänker jag noga efter har vi nog haft vissa inlägg rörande rättvisa, troligtvis med rätta och då stod faktiskt nålen på illrött emellanåt.

Thomas Ålander

Dambridge? Finns herrbridge också?

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Javisst men inte särskilt populärt.
Vi har en damtävling (Albrekts damer) varje år med runt 40 par.
Under de senaste åren har vi bjudit in till herrtävling (Albrekts Herrar) men har fått ställa in vid varje tillfälle!!

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Linnea Edlund skrev:


Ja, är det inte dags för den där Torbjörn att börja blogga igen?


Jag blir riktigt rörd över att du har letat fram den gamla tråden.
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Torbjörn - det var ju den absolut bästa tråden i hela forumet - SNÄLLA FORTSÄTT!!! Smile

Per-Ola Cullin

.

Logga in för att kommentera