Forum » Allmänna diskussioner » Borde man inte lägga ner lagkommissionen?

Borde man inte lägga ner lagkommissionen?

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson
Borde man inte lägga ner lagkommissionen?

Det har kanske varit uppe tidigare men är det inte dags att lägga ner Lagkommissionen?

På Elitserien och SM-tävlingar kan man ha någon sorts superjury medan man helt enkelt tar bort rätten att överklaga vid övriga tävlingar. Mårten Gustawsson talade mycket väl för sin sak när man på St:Erik mer eller mindre ”förbjöd” överklaganden och man kan väl se hur det fungerat där?

På forumet under ”Tävlingsledare och domslut” (Lagkommissionens domar från 2013/2014) ligger det en dom från 2015 som visar på ett par anledningar varför Lagkommissionen inte behövs/fungerar:

1/ Det skulle kunna vara från en bronstävling (vem bryr sig/borde bry sig).

2/ Varför skulle lagkommissionen bättre än tävlingsledaren kunna avgöra vem som egentligen sade vad vid bordet.

3/ Någon stackare måste skriva in domen på forumet (vilket också inneburit att ingen gjort det sedan 2015).

4/ Bylund påpekar att Lagkommissionen fortfarande inte avgjort en överklagan från april 2017 …

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Varför kan man inte ta bort inlägg?

Edit: Som straff för att man inte kan ta bort inlägg lägger jag in en icke bridgerelaterad bild på en massagesalong i Peking med en lite annorlunda entré (damen som hade stället blev väldigt hoppfull när jag klättrade upp och tittade in).

Edit 2: Gud vad jag hatar den här hemsidan. Det tog mig 20 minuter att lyckas ladda ner bilden och så vänds den på fel håll.

Johnny Petersson
Bild för Johnny Petersson

Kanske för att man skall tänka igenom vad man skrivit innan man publicerar det? Smile

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Bra att alla håller med mig.

Logga in för att kommentera