Forum » Allmänna diskussioner » Spela Bridge på datorn, köpa mjukvara?

Spela Bridge på datorn, köpa mjukvara?

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mattias Axner
Spela Bridge på datorn, köpa mjukvara?

Hej på er. Mitt första inlägg här. Är en nybörjare som spelat i ett år. Sugen på att bli bättre och det är för lite att gå och spela på klubben 1-2 ggr i veckan.

Har börjat tittat på att köpa en mjukvara för att spela och träna på datorn. Osäker på att det skulle ge mig och om det är värt det.

Har köpt ett par böcker med exempel på bridgehänder och resonemang kring dessa. Skulle vilja spela händerna själv för att få en känsla för det mer än att bara läsa boken.

Nu spelar jag en del på BBO och köpte även ett abb på FunBridge.

FunBridge har en app som heter GotoBridge men i det verkar man inte kunna lägga till egna händer. Även tittat på Jack 6, där kan man lägga till egna händer. Jack 6 är inte direkt gratis och jag vet inte om det skulle ge mig nåt mer än att spela online på BBO och FunBridge. Ingen av apparna såg sådär jättespännande ut…

Laddade hem BridgeComposer där man kan göra sina egna händer men för att spela dessa behövde man köpa till nåt GIB som var ganska dyrt.

Nån som är erfaren och kan dela mig sig om lite tankar kring det här med mjukvaror och vad som eventuellt är värt att köpa?

Jan-Olof Hegethorn

Mjukvaran är människan som sitter mitt emot dig, Alla fancy program du talar om ger dig knappast någon utveckling. Sök upp partners som är intresserade av att lära upp dig i samförstånd med ditt stora intresse. Tror att det finns ett antal sådana partners ute i bridgevärlden.

/janne

Ola Rimstedt

Vill du träna spelföring så rekommenderar jag Bridgemaster på BBO.

Mattias Axner

Ola Rimstedt skrev:


Vill du träna spelföring så rekommenderar jag Bridgemaster på BBO.

Ja, den är bra. Lite trist att betala för varje halvtimme bara….

Micke Melander

I Jack 6 kan du spela mängder av tävlingar såsom Bermuda Bowl finaler, holländska mästerskap och lite annat smått och gått. Datorn spelar förvånansvärt bra och du kan dessutom själv styra så den spelar ditt system, en del av tävlingarna är också kommenterade. Det är vad jag skulle rekommendera, men visst gratis är det inte.

Tobias Bende

Mattias Axner skrev:


Ola Rimstedt skrev:


Vill du träna spelföring så rekommenderar jag Bridgemaster på BBO.

Ja, den är bra. Lite trist att betala för varje halvtimme bara….

Samtidigt kan du spela 625 timmar innan du betalt lika mycket som det kostar att köpa de programmen löst. Jag tycker Bridgemastergivarna på BBO är ytterst prisvärda.

Logga in för att kommentera