Forum » Allmänna diskussioner » U26 vs Veteran

U26 vs Veteran

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Ola Brandborn
U26 vs Veteran

Jättebra initiativ!
U26 vs Veteran

Precis sådant som behövs för att vitalisera bridgen.

Intressant att veteranparen spelar stark/dubbeltydig klöver och juniorerna 5532-liknande…

Edit: Gjorde länken klickbar/Carina

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Var finns det några resultat?

Peter

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Finns länkat från infosidan U26 vs Veteran
Uppdateras efter varje match. Match 2 pågår.
Mvh
Carina

Sylve Larsen
Bild för Sylve Larsen

Stort tack!
Förbundet, operatörer, kommentatorer och spelare.
Fantastisk underhållning i dagarna 2.

Håkan Johansson

När de mera rutinerade går segrande ur en strid brukar det ju heta ”gammal är äldst”, men hur blir det när ungdomarna vinner?
”Ung är yngst”?? Tongueout

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

De här junisarna är världsstjärnor redan, inget att skämmas över att få stryk av dem.

Ola Brandborn

Jag följde det hela mestadels hemifrån, men var även nere en kort sväng och såg det hela live på St Erik. Synd att det var så få som tog chansen att dels kolla på väldigt underhållande bridge i världsklass (med bra kommentatorer) live på klubben.

Vet inte hur reklamen inför det hela har varit, men jag hoppas att man fått blodad tand och fortsätter med liknande saker, för det uppskattas.

Det borde vara obligatoriskt för alla par med landslagsambitioner som är inom 10 mil från Sthlm att besöka ramasändningen, dels för att få lite mer publik men även för att tvinga igång intressanta diskussioner.

Mikael Grönkvist
Bild för Mikael Grönkvist

Helgens bästa bud?
En het kandidat till helgens bästa bud tycker jag att följande var:

-
-
-
-
-
-
-
-
Dx
E10xx
xxxx
kn98
-
-
-
-
Nord
Öst
Syd
Väst
Nord giv
N-S i zonen
Väst
Nord
Öst
Syd
Selldén
M. Grönkvist
Wenneberg
I. Grönkvist
1
Pass
1
Pass
1
Pass
2
Pass
2
Pass
?

Efter en helt naturlig budgivning (där 1 förnekade en balanserad hand) förmedlar partnern tillägg (cirka 15-17 hp) med trestöd i hjärter. Efter exakt samma budgivning sade Syd vid ena bordet pass (där hade partnern dock inte öppnat med en stark klöver och var därmed mer begränsad) och vid det andra sades 3 som förstås blev slutbud. Den här handen är dock väldigt trevlig mittemot 4-3-5-1 med en värdefull Q, fyrstöd i ruter och så gott som ingenting bortkastat i klöver. I lagtävling i zonen är det extra frestande att leta utgång så Ida hoppade till 4, ett mycket fint avvägande i mina ögon.

När jag hade minimum för min inledande budgivning hade jag inga problem att passa:

Ekn9x
Kkn9
KD9xx
D
Kxxx
xx
Ekn
K10xxx
Dx
E10xx
xxxx
kn98
10xx
Dxxx
10x
Exxx
Nord
Öst
Syd
Väst
Nord giv
N-S i zonen
Väst
Nord
Öst
Syd
Selldén
M. Grönkvist
Wenneberg
I. Grönkvist
1
Pass
1
Pass
1
Pass
2
Pass
2
Pass
4
Pass
Pass
Pass

Måla om min J + Q till Q och J och zonutgången hänger på en spadermask. Den här gången var dock 4 alldeles lagom.

Sylve Larsen
Bild för Sylve Larsen

Mikael Grönkvist skrev:


En het kandidat till helgens bästa bud tycker jag att följande var:

Tycker att du själv är en het kandidat när du satte maximal press på motståndarna. När du höjde Ida´s 4 sp till 6 sp i zonen.
Tror budgivningen gick 1Kl-(4sp)-D-(6sp)-p-p-D- 6spX+1 fanns Kl Ess att ta.
Logga in för att kommentera