Forum » Distrikts- och klubbforum » Ångermanlands BF » SC varför denna dipp?

SC varför denna dipp?

1 inlägg / 0 nya
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
SC varför denna dipp?

Förra året 2020 hade Ångermanland 7 lag anmälda av 365. Sollefteå stod för flest lag.
2021 för närvarande har inget lag anmält sig från Ångermanland av 89 lag.
Vad beror detta på kan man bara spekulera om.

Min gissning är att det är så osäkert hur upplägget blir och förändringar som inte kan förberedas.
Men även att det går online där kanske vi i Ångermanland inte spelar så mycket på nätet. Sedan är det detta med ”fusk” som kanske får flera att avstå. Även om jag inte tror att det förekommer speciellt ofta.

I starten av SC så var det så att hemmalaget bjöd in och bortalaget fick anpassa sig. Enligt min mening rätt då hemmalaget hade koll på lokalen.
När detta ändrade sig var det bara att finna sig i utan möjlighet att påverka.

Sedan kom ändringen efter att SC redan startat att spel online skulle gälla före livespel. Även detta var det bara att finna sig i utan möjlighet till påverkan.

Som avslutning kommer det troligen också att gå på realbridge och inte BBO. Även har har deltagarna ingen möjlighet att påverka.

Ser fram mot livebridgen och svenska cupen i dess forna utformning. Men väntar med spänning på att gränsen 8 personer ska släppas snart.

Pandemin kan vi inte styra över men däremot tycker jag att detta är en tydlig markering av bridgespelarna 365 - 89 talar för sig själv.

Sedan har vi även DM och SM som troligen blir en djupdykning också där signalerna redan nu finns om ett online spel.

Det vore inte helt fel om distrikten kunde delta i en undersökning före besluten om nu svenskan önskar delaktighet. Så har jag i alla fall uppfattat vår ordf.