ÅBF-rallyt 19/20

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pettersson
Bild för Johan Pettersson
ÅBF-rallyt 19/20

Hej,
Nu har ju säsongen varit igång ett tag men jag hittar vare sig under länken ÅBF-rallyt eller i protokoll hur upplägget är?

Ingår t ex Backe-mixen om några veckor? Vore bra att veta.

Vilka och hur många tävlingar ingår?

Enligt Anders Lundgren togs mina tankar om ändringar upp under ett styrelsemöte? Jag hittar inget skrivet..

Påminner om att ha minst tre deltävlingar före jul.. så verkar det inte bli, ja jag har hittat spelprogrammet.

Helt meningslösa extra poängen till topptrion, har den tagits bort?

Har Roland Tibblin Cup återfått sin status som deltävling i rallyt?

Jag har ju tidigare skrivit mer om alla dessa tre punkter och det är flera som tycker som jag. Kan man bara strunta i det?

Med förhoppning om att något händer.
Mvh
Johan, Härnö BS

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej Johan
Min tanke var att försöka svara dig men förstår inte riktigt vad du vill få svar på.
1. Tre deltävlingar före jul. Nej så blev det inte mest på grund av utrymme. Det finns ett beslut sedan länge att det ska helst vara 14 dagar mellan silvertävlingar.
2. Extrapoäng. Blir kvar.
3. RTC. Kom inte med i Rallyt.
4. Om man (styrelsen) kan strunta i dina funderingar. Här har du själv svarat att styrelsen har diskuterat synpunkterna. Det betyder att styrelsens har kommit fram till ett annat beslut.
/
Hoppas du fått några svar annars hör gärna av dig.
Jerry Mähler
DTL

Johan Pettersson
Bild för Johan Pettersson

Hej,
Tack för svar.

Om man har diskuterat det borde det kanske ha tagits med i protokollet men ok jag köper svaren (den här säsongen).

Då kvarstår frågan, vilka och hur många deltävlingar ingår i rallyt? Jag hittar inte.
Mvh
Johan

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej
Läs på kommande tävlingar på ÅBF hemsidan.
/
Jerry

Johan Pettersson
Bild för Johan Pettersson

Tack!

Frågorna bara fortsätter..

Verkar vara åtta deltävlingar, är det en eller två som man räknar bort?

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej Johan
Om inte något har beslutats som förändrar detta så är det nedanstående regler som gäller. Har bett Olle N i Ö-vik uppdatera på nätet.

Bridgerallyt är en individuell tävling med guldstatus där minst en(1) guldpoäng kommer att delas ut.
Vid 101-200 deltagare kommer 2+1 guldpoäng att delas ut. Vid 201 eller flera kommer 3+2+1 gp att delas ut.

Priser om samtliga tävlingar blir av, sätts efter hur ekonomin ser ut för bridgerallyt.

Vinnaren eller vinnarna får en inteckning i vandringspriset, den som först får tre inteckningar får behålla priset.

Det kan bli delad seger och alla vinnare får då varsin inteckning i vandringspriset.

Deltagande tävlingar i rallyt beslutas årligen av ÅBF.s styrelse.

Vid varje tävling som ingår i rallyt lottas ett pris i ÅBF.s namn på 500kr ut bland deltagande par som ej fått prispengar i tävlingen.

En avgift på 20kr per spelare betalas av arrangören till ÅBF.

Resultatet räknas på dom 5 bästa tävlingarna för varje spelare, blir det 5 tävlingar eller färre räknas alla tävlingsresultat in.

Ett årligt pris till dom tre bästa i rallyt, just nu är det 2000kr till ettan, 1500kr till tvåan samt 500kr till trean. Vid delad placering slås priserna ihop och delas med antal spelare som gäller i respektive fall.

Poängberäkning enligt följande
10p för deltagande
2p för medel eller över
1p per par man är före efter omvänd prislista
samt premieras topp tre i varje tävling med följande
1.a 8p 2.a 5p 3.a 3p

Logga in för att kommentera