Forum » Distrikts- och klubbforum » Ångermanlands BF » Grattis Ångermanland

Grattis Ångermanland

11 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
Grattis Ångermanland

Saxat ur svenskans styrelseprotokoll.

§141. Medlemsstatistik

MME redovisade årets resultat vad gäller medlemssiffror. Här kan noteras minus över hela linjen om vi tittar på totalsiffror.
Bara tre distrikt hade positiva siffror, dessa var Göteborg (+22), Västerbotten (+1), Ångermanland (+30).

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Finns det ingen medlem i Ångermanland som läser forum?
Det tycks heller inte finnas någon som gläds åt denna medlemsstatistik.

Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Visst läser jag Forumet!

Så här skrev jag på forumet 21 augusti 2018

Sverige har VÄRLDENS BÄSTA BRIDGEJUNIORER! Med 2 VM guld och en 4:e plats är detta bekräftat.

På SBF:s forum finns det en tråd om hur mediabevakningen fungerat i Sverige länk

Har inte sett något i TÅ om detta. Vad har ÅBF gjort för att trycka på?

Ingen reaktion från ÅBF!

Eftersom du skriver och läser Forumet och även ingår i ÅBF:s styrelse så förväntade jag mig en kommentar men den uteblev?

Uppenbarligen väljer vi och du vad vi själva vill kommentera.

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Jerry Mähler skrev:


Finns det ingen medlem i Ångermanland som läser forum?
Det tycks heller inte finnas någon som gläds åt denna medlemsstatistik.


Den ökning av antalet medlemmar i Ångermanlands Bridgeförbunds som redovisas i SBF:s (Svenska Bridgeförbundets styrelseprotokoll 17-18 maj 2019 ska vi givetvis glädjas åt, men personligen tycker jag att SBF:s protokoll, §141. Medlemsstatistik, är synnerligen torftig. Analys av vilka klubbar som har ökat medlemsantalet och varför saknas helt. Det finns inga kommentarer alls och dessutom undrar jag om statistiken är korrekt! SBF borde ha bättre förutsättningar är enskild medlem att göra korrekta uträkningar. Då jag jämför antalet nuvarande medlemmar i distriktet med den sammanställning jag gjorde i mars 2018 får jag fram att ökningen är 54 medlemmar.
Skogs BK är den klubb som ökat mest, båda procentuellt (68 %) och i antal (19). Orsaken är givetvis de nybörjarkurser som lyckosamt har genomförts. Även ökningarna i de andra klubbarna är nybörjarkursernas förtjänst.

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej S-A
Jag gav dig ett svar att någon annan fick ta sig an frågan. Kanske inte ett bra svar men dock ett svar.
Sedan till forumet som jag tycker är ett bra forum för åsikter och kunna diskuterar aktuella frågor.
Tyvärr gillar jag inte svenskans forum som ofta spårar ur.
Jerry

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej S-A
Jag gav dig ett svar att någon annan fick ta sig an frågan. Kanske inte ett bra svar men dock ett svar.
Sedan till forumet som jag tycker är ett bra forum för åsikter och kunna diskuterar aktuella frågor.
Tyvärr gillar jag inte svenskans forum som ofta spårar ur.
Jerry

Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Det är enkelt att kontrollera att något svar från dig på tråden jag skapade finns INTE. Det är väl där svar skall lämnas?

Håller med om att det svar du nu hänvisar till egentligen inte var något svar. Eftersom du sitter i ÅBF:s styrelse borde du väl åtminstone ha tagit med dig frågan till styrelsen.

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej
Du har ju hittat svaret så det borde vara ok. Alla i styrelsen kan läsa forumet och den som känner ansvar för frågan får ta tag i saken.
Som du kanske vet så har i princip alla klubbar svårt att få med något i TÅ.
Så någon mediabevakning är nog inte att räkna med om nu inte någon journalist går en bridgekurs.

Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Du försöker hävda att du svarat i tråden vilket du inte gjort!
Svaret du hänvisar till fick jag nu i tråden Grattis Ångermanland.
Det vore klädsamt om du kunde vara ärlig och erkänna det och inte hänvisa till annat.

Typiskt att peka på andra utan att själv ta något ansvar. Bedrövligt!

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej Sven-Arne
Det är just detta som jag avser när jag skrev att personer förstör nöjet att diskutera på ett forum.

Du fick ditt svar av mig även om du inte vill acceptera det som ett svar.
Det skrevs i tråden ”ÅBF rally utan Roland Tibblin Cup?” inte i någon annan tråd.
Så här svarade jag: PS: Din media fråga överlåter jag åt någon annan att svara på men håller med dig att bridgen är för oss alla.

Tråkigt att du ska ta till brösttoner men jag förstår att du inte vill diskutera aktuella frågor utan hellre söker fel. Så jag ber om ursäkt att jag överhuvudtaget gav mig in i en dialog med dig.
Jag förväntar mig ingen ursäkt utan avslutar denna tråd nu för min del.

Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Vad är det jag skall be om ursäkt för?

Du ifrågasätter om ingen läser forumet och jag noterar att inte ens du som är med i ÅBF:s styrelse och läser forumet väljer att INTE svara i min tråd ”Mediabevakningen i Ångermanland av Junior VM”. Du väljer uppenbarligen att svara i en helt annan tråd! Hur skall det bli någon diskussion när svar inte lämnas i den tråd där frågan togs upp?

Forumet är till för att framföra åsikter och när dom inte passar då förstörs nöjet att diskutera. Finner ingen anledning att ändra mina synpunkter och förstår varför du tar till det gamla ”journalisttricket” att avsluta diskussionen när sanningen blir uppenbar.

Logga in för att kommentera